John Lennox-debatt på webben, för alla att se och tänka över

OJ! Jag har visst glömt bort att berätta för er om att debatten mellan John Lennox och Christer Sturmark från Apologia konferensen har lagts upp på UR Play! Men det är egentligen ingen större fara för klippen ligger uppe fram till den 30 oktober, så ni har goood tid på er. Klicka bara på bilden här nere så kommer du dit :)

Jag tyckte det var så häftigt att vara där! Att se Sturmark möta någon som faktiskt kunde ta hans argument och dessutom bryta ner dem i småbitar så att vi fick se hur svaga dem egentligen är. Personligen tyckte jag att Lennox vann större än stort. Och inte nog med det, han gjorde det på ett helt otroligt avslappnat och kärleksfullt sätt. Jag visste inte att man kunde argumentera på det sättet. Han. Är. Helt. Enkelt. Awesome, I'm telling ya! Så se klippet, det är ett historiskt ögonblick i Sverige som man bara inte får missa, som alla svenskar bör ta del av. Varför? Jo, för att citera Lennox själv, för att det bara är den otroende sidan av allt som visas i media. Och när vi vet sanningen så är det helt out of the question till att bara sitta och titta på utan att göra något åt det. So let's do something about, ok?! :)

Här har ni förresten också en intervju med Stefan Gustavsson, som satt med på Lennox sida, efter debatten.

I was there - I've got pictureproof... ;)
Och jag var inte den enda, kyrkan var smockfull och jag menar smockfull!

Kommentarer
Postat av: Andreas

Om du gillar Lennox så borde du även gilla William Lane Craig. Han har en hemsida på www.reasonablefaith.org och du kan hitta en rejäl hög med debatter där han försvarar den Kristna tron på ett övertygande vis. Mycket övertygande, personligen gillar jag honom ännu mer än Lennox.

2010-06-05 @ 18:30:22
URL: http://bloggradio.bloggsida.se
Postat av: Craxyknas

Andreas: Tack för tipset! Jo, jag gillar Craig också. Har läst hans första nyutkomna bok på svenska ”Inga enkla frågor” och den är riktigt bra! Dock har jag hört för lite från honom för att kunna säga att han är bättre än Lennox, som jag har hört lite mer från. Snälla berätta, varför gillar du Craig bättre än Lennox? Nyfiken i en strut är jag :)

2010-06-18 @ 20:30:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0