John Lennox gästar Stockholm

Nästa helg får vi finfinbesök till huvudstaden, nämligen matematikprofessorn, Oxford-läraren, författaren, debattören och föreläsaren John Lennox!

Själv vet jag inte så mycket om honom egentligen, men det jag vet är att när vi berättar det här för folk har många av dem plötsligt fått en ljus glimt i ögat och ett stort längtande leende samtidigt som man ser på dem hur de skulle kunna hoppa upp och ner av förväntan. Jag ärlig alltså, så har det varit ett antal gånger. Ingen dålig resumé inte!

Vad i all sin dar är nu på gång kanske ni undrar? Jo ni förstår - Apologia öppnar portarna igen!

Jag har skrivit om deras konferenser förut, här och här. Apologia är helt enkelt en organisation som anordnar konferenser i vårt land där de tar upp olika teman om kristen tro. Den här gången är temat "tro & vetande" och vi kommer helt enkelt prata om relationen mellan tro och vetenskap. Det blir seminarium, föreläsningar med Lennox, medlemsförmåner samt en extra grand finale på lördags kvällen då Lennox debatterar med humanisternas ordförande Christer Sturmark. Minst sagt en spännande helg! :)

Och så mycket mer behöver jag ju egentligen inte skriva eftersom det mesta redan går att hitta Apologias hemsida <--- tryck där så kommer du dit på ett nafs eller fortare.

Jag kommer vara där så jag hoppas även du kommer vara det! Nästa helg, fredag 26 mars tills på söndag 28 mars. I Betlehemskyrkan i Stockholm. Ska vi säga så? Toppen, då är allt du behöver göra att anmäla dig här. Men du får nog snabba dig lite, sista anmälningsdag är imorgon fredag.

Du kan väl komma fram och säga hälsa vetja? :)

Vad säger vetenskapen om Jesus - och vad säger Jesus om vetenskapen?


Kommentarer
Postat av: anny

jag hoppas på en utvärdering här. jag kan inte komma så jag litar på dig! :)

2010-03-18 @ 22:57:09
URL: http://annyochlivet.blogg.se/
Postat av: Craxyknas

Anny: Självklart Anny, I will not let you down :D

2010-03-21 @ 01:06:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0