Alla dessa Jesusar...

Vilken Jesus ska jag tro på?

Det är temat på det som händer i Johannebergskyrkan och Buråskyrkan i centrala Göteborg den 16-18 oktober. För första gången i Sveriges historia, låt mig presentera en apologetisk konferens!

Say what now? Mjo, det handlar om apologetik. Apologetik betyder försvar av det man tror på, alltså i det här fallet, försvar av kristen tro. Vi är några shyssta kristna människor som träffas för att tillsammans pröva, ifrågasätta och diskutera vår tro. Helt enkelt. Dagens samhälle bjuder på så många frågor om just kristen tro, Jesus, Bibeln, vetenskapen och så vidare och så vidare. Det är en hel del som vi som kristna måste bemöta. Därför kan det vara bra att ta ett tillfälle för att ta upp just dessa frågor. Men det är klart, vill du som inte är troende komma dit är du ju också oerhört hjärtligt välkommen! Vilket utmärkt tillfälle att få veta mer! :)

Hela helgen kostar bara 200 kr (är du under 19 år får du dessutom 50% rabatt)! I priset ingår en hel del jättesköna föreläsningar av Sverige apologetiska elit (med andra ord, de vet vad dem pratar om - och det är dessutom riktigt hög klass på det), seminarier fredag-söndag, pausfika, lätt kvällsmat och vårt goda sällskap.

Boende och andra måltider får du dock ordna på egen hand, men behöver du hjälp med det är det bara att kontakta Apologia (den nystartade föreningen som annordnar konferensen) så hjälper dem dig. Skicka bara ett meddelande till dem här.

Du kan läsa mer om konferansen här. Och här anmäler du dig. Om du vill titta på programmet är det bara för dig att klicka här lite snabbt.

Om jag vore du, och om jag inte redan hade bokat mina tågbiljetter, skulle jag först anmäla mig till konferensen snabbt som ögat för att sen boka bussbiljetter ännu snabbare. Det är nämligen så att NU I HELGEN, den 19-20 SEPTEMBER, har GoByBus 70% RABATT på alla sina resor fram till den 18 oktober på alla destinationer! Ange kampanjkoden GLADA DAGAR och bli medlem i deras bonussystem så är allt biff sen. För vi ses väl där, eller hur? Jag längtar! :D



Känner du igen flyern? :)

Kommentarer
Postat av: anna cesarini

känner mig extrem sugen, vet dock inte om jag kan...hoppas

2009-09-22 @ 13:41:16
Postat av: anna igen

så, nu är jag anmäld, hoppas vi ses där:)

2009-09-24 @ 14:19:07
Postat av: Craxyknas

Tjohoo, vad roligt! Vi lär nog ses där! :D Vet du om fler från Hjelmseryd kommer dit?

2009-09-27 @ 13:37:23
URL: http://craxyknas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0