Apologia i samarbete med Humanisterna

Här sitter jag i ett rum ovanför de lokaler där vi ska ha konferens i helgen och vet att stämningen stiger förväntansfullt där nere just nu när alla rusar runt och volontärarbetar för att få allting klart inför ikväll då det äntligen börjar. Det är nästan så jag känner hur spänningen stiger genom taket, och jag älskar det! :D

Till dig som tråkigt nog inte kan vara med på hela konferensen tycker jag i alla fall ska dyka upp imorgon kväll kl.19 här i Betlehemskyrkan (t-bana Rådmansgatan). Ja, det är nästan ett måste faktiskt - så häftigt som det kommer bli. Det är nämligen så att John Lennox kommer debattera med Humanisternas ordförande Christer Sturmark och fysikprofessorn Ulf Danielsson! Läs allt om det här. Jag tror nästan det är det alla längtar efter mest här. Debatten kostar hela noll kronor - men kom i tid för platserna är begränsade.

Vet ni med er att ni trots allt inte ens kan komma bara imorgon kväll så misströsta inte. Debatten kommer nämligen tv-sändas på Kulturkanalen. Jag återkommer med mer om det sen. Nu ska jag också ner och volontärarbeta. :)

OM jag längtar säger jag bara! :D


Kommentarer
Postat av: Madelene

Låter otroligt spännande. Synd att man bor så långt bort!

2010-03-29 @ 12:01:47
URL: http://valleria.blogg.se/
Postat av: Samuel Varg Thunberg

Svarar på min blogg och här:

En korrekt beskrivning av hur världen blivit skapad hade varit totalt meningslös för dåtidens människor. Och även för oss idag. Iaf i Bibeln. Därför beskrivs det hela symboliskt för att göra det greppbart och hanterbart för människor.

Bibeln kryllar av symboliska berättelser, poetiska dikter och sånger om Gud. Dessa är medel att förstå Gud ur en annan synvinkel än en rent "korrekt beskrivande".

2010-03-29 @ 13:51:59
URL: http://blogg.samuelvargthunberg.se
Postat av: Julia

Åh så spännande! Hade velat vara med, men bor alldeles för långt bort. Men det kommer väl fler tillfällen? :)

2010-03-29 @ 15:52:54
URL: http://ijuliasfantasi.blogg.se/
Postat av: Jenny

haha ja dom har himla fina saker=) vet du någon annan sida =)

2010-03-29 @ 20:54:33
URL: http://liktenfjaril.blogg.se/
Postat av: Andra sidan gatan

Kan man se detta i efterhand på något sätt?

2010-03-30 @ 08:55:27
Postat av: Craxyknas

Madelene & Julia: Apologia anordnar en konferens varje termin. I höst blir det Lund och nästa vår i Göteborg är tanken. Sen så hoppas och ber vi att vi kommer kunna ordna det på andra ställen framöver också. Så det kommer garanterat fler tillfällen för den som vill - jag vet att det här inte var sista Apologia för min del! :D Kanske ses vi där i höst?



Samuel Varg Thunberg: Jag har svarat på din blogg :)



Jenny: Hehe, nu vill det sig så illa att jag har liksom glömt vilken sida det är du pratar om så jag kan inte svara på om jag känner till fler ^^ Kanske kan du påminna mig, snälla du? :)



Andra sidan gatan: Det gör det absolut! På apologias hemsida: apologia.nu samt på UR Play kommer det strax komma upp. Håll till godo :) Jag lär blogga om det sen också!

2010-03-30 @ 20:45:28
URL: http://craxyknas.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Alltså När kommer debatten visas på TV? Är det spikat än?

2010-03-31 @ 13:55:02
Postat av: Craxyknas

Mathilda: Jag är ledsen men det vet jag inte än. Allt jag vet är att det är på gång. Håll till godo :)

2010-04-09 @ 02:30:54
URL: http://craxyknas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0