Mina nya kategorier

Har ni sett att jag uppdaterat dem? Tänkte jag skulle presentera dem för er lite granna. Vissa av de är mer fyllda än andra, och kan hända att några av de uppdateras om igen. Ni får helt enkelt vara så välkomna att läsa med i processen! :D

Har ni något tips till någon kategori, kanske ett eget vittnesbörd från ditt liv eller en träffsäker tankeställare eller vad som helst annat får ni gärna maila in till mig på [email protected] - för det är ju så kul när ni deltar aktivt och pratar med mig, tycker ni inte? :)

  1. Craxyknas privatliv.
    Ja, för ett sådant har jag ju också ;) Inte vill jag att det här ska bli en kristen opersonlig blogg inte. Vem är Craxyknas? Ledtrådar finnes under denna länk ^^

  2. Drömmar
    Jag vill, jag vill, jag vill. Livet liksom bara bubblar inom mig när jag tänker på dessa saker. En dag, säger jag till mig själv. En dag, ska det här bli en del av mitt liv. Har du också någon dröm du vill dela med dig av? :)

  3. Events
    Läger. Konferenser. Föreställningar. Organisationer. Föreläsningar. Debatter. Konserter. Saker jag ska dra på och vill passa på att bjuda in er kära läsare till. Ni hajar grejen. Ses vi där? Kom gärna fram och säg hej i så fall :)

  4. Försvar av kristna tron
    Apologetik som det heter med en finare term. Ni vet, det som bibelskolan Credoakademin sysslar med. Om ni bara läser under den här kategorin hajar ni snart vad det går ut på :)

  5. Gud hör bön!
    Att be hör ju till en kristens vardag. Därför lägger jag gärna upp böner jag ber och böneämnen jag vill ha hjälp att be för här. Kanske har du någon bön eller något böneämne du vill bidra med? Maila mig så fixar jag :)
  6. Gud verkar hos oss idag
    Gud är inte en passiv gud. Gud är tvärtom en väldigt aktiv gud. Om vi ber och så sker så häftiga saker som dessa, ja då kan det helt enkelt inte finnas någon annan vettig förklaring. Jajamen, här totaldissar vi deismen fullständigt med högsta fart! Känn dig fri att bidra med just din berättelse, om du bara mailar den till mig så fixar jag resten :)

  7. Haha!
    "Det var så roligt, jag måste skratta..." Skämt och skoj som bara är för roliga för att jag ska kunna hålla dem för mig själv ^^

  8. Kärlek i praktiken
    Jag har en dröm om att få älska människor som ingen annan älskat förr. Bara det att det är ju apsvårt! Tänkte därför att vi kunde hjälpas åt lite här :) Bidra gärna med egna tips och erfarenheter!

  9. Konst, poesi och ljuvliga toner
    Magiska texter. Mysiga ord. Drömska bilder. Ljuvliga toner. Som taget från en annan värld. Eller från en annan dimension ur denna faktiska värld. Jag kan inte få nog, varken av att läsa eller skriva dem själv. Min förhoppning är att det talar till dig lika djupt som det talar till mig.

  10. Läshörnan
    När jag blir stor har jag en dröm om att få ha ett eget litet bibliotek i ett av rummen där hemma. Och en mysig läshörna att krypa upp i när jag vill. Det säger något om hur mycket jag älskar att läsa, därför är ju detta en given kategori!

  11. Materiella ting
    Här handlar det främst om shopping. Billiga tips för den fattige studenten. Smarta tips för miljövännen. Varningstecken för både den ene och den andre. Sen får vi se vad vi hittar på mer :) Har du något tips kan du maila in det på [email protected] så ska jag fixa så det kommer upp här inom en snar framtid!

  12. Mina älskade
    Vänner. Familj. Pojkvän. Min nästa. Och alla andra som Jesus älskar.

  13. Och Gud såg att det var gott...
    Jag gillar mitt kök, särskilt om det kombineras med gott tilltugg :) Mat tar ju upp en ganska stor del av ens vardag då man behöver det minst tre gånger var eviga dag. Recept, bakning, restauranger, matvaror och annat matrelaterat hamnar i denna kategori :)

  14. Politiskt inkorrekt
    För att jag tänker gå emot samhället när dess tankar inte är rätt. Här hamnar en hel del tidningsartiklar jag skriver om och länkar till. Och goda nyheter som syns så mycket där ute att ingen kan missa dem.

  15. Q & A
    Ni frågar - jag svarar. Och ibland tvärtom.

  16. Tankeställare
    Citat och andra insiktsfulla tankar som har en tendens att ruska om ens inre lite granna. Saker som helt klart är värda att ta stund och fundera över lite extra.

  17. Ur Bibeln
    Boken jag bygger mitt liv på, såklart den förtjänar en egen kategori. Det är ju bara den coolaste boken som någonsin existerat och kommer att existera. Ett sånt djup den bär på, det finns liksom ingen ende på det. Jag fascineras jämt och ständigt när jag läser den. Att fördjupa mig i Bibeln är helt klart en favoritsyssla i min värld. Läs här så förstår ni varför :)

  18. World Wide Webb
    Internet. Sidor att tipsa om. Just denna blogg. Andra bloggar. Länkar. Och andra saker som liksom följer samma ström.

Kommentarer
Postat av: Jenny

haha asså jag minns inte heller hehe.men vad har du gjort i helgen då=)

2010-04-04 @ 16:55:32
URL: http://liktenfjaril.blogg.se/
Postat av: Mollie

Diggar verkligen din blogg asså, coolt att du kan stå upp för din tro så som du gör. Fortsätt så (Y)

2010-04-04 @ 23:21:19
URL: http://ghostangel.blogg.se/
Postat av: Julia

RE: Fast jag skrev ju inte direkt att kyrkan var tråkig, bara att det på långfredagen är "så sorgligt och stillsamt så det räcker och blir över." Det behöver ju inte vara något negativt direkt, jag gillar att bara kunna ta det lugnt i kyrkan och på långfredagen tycker jag att det ska vara stillsamt. På påskdagen däremot får det gärna vara fest och det var det i min kyrka också. Men att fira det redan på långfredagen hade känts lite konstigt.

2010-04-07 @ 01:47:51
URL: http://prick.blogg.se/
Postat av: Craxyknas

Jenny: Haha, lustigt :) I helgen var jag hos mormor med familjen och pojkvännen och firade påsk. Det var mysigt. Vi åt en massa god mat och mest bara umgicks. La lite pussel också. Vad gjorde du själv i helgen? :)



Mollie: Wow. Tack så mycket! Känns gott att bli uppmuntrad :D



Julia: Hm, ja jag tror jag förstår vad du menar. Du har en poäng där, att långfredagen är och kanske bör vara lite mer dyster än påskdagen. Härligt att höra att du går i kyrkan förresten :) Gud älskar oss!

2010-04-09 @ 03:11:31
Postat av: Lindstromfunderingar

Den där sammanställningen av kategorier lockar mig att sitta här och läsa genom många av blogginläggen istället för att skriva på ansökan till pastorskandidat. Men jag måste ta mig i kragen idag och skriva så jag kan skicka iväg den snart. Får spara på den läsningen. "Den som spar han har" =)

2010-04-09 @ 11:01:09
URL: http://lindstromfunderingar.wordpress.com
Postat av: Craxyknas

Lindstromfunderingar: Hehe, trevligt att min blogg får dig att vilja läsa mera men ansökan till pastorskandidat är också viktigt (eller viktigare kanske ;) och min blogg finns ju kvar som du säger. Blir trevligt att ha dig på besök ännu en gång :)

2010-04-09 @ 14:10:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0