Craxy's tankeställare - Enklare än vad man kan tro

Jag har ju berättat om Pay it forward förut. Nu har jag fått låna boken som filmen bygger på, av min fina vän Sofia Bengtsson. ♥ I den hittade jag några rader som jag verkligen tycker sätter fingret på en av de saker jag tror starkt på men som så många (inklusive jag) har så svårt att faktiskt sätta i verket. I boken syftar raderna såklart på den här lilla pojken som startar allting, men jag tänker att den lika gärna kan syfta på Jesus tid på jorden.

Vetskapen om att allting började under helt normala förhållanden borde utgöra en tröst för oss alla,
eftersom det visar att det inte krävs mycket för att hela världen ska förändras till det bättre.
Man kan börja med de enklaste medel. Man kan börja med sin närmaste omgivning.

    - Ur boken "Skicka vidare", sida 10.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0