Craxy's tankeställare - Pay it forward

Precis som de flesta 12-åringar drömmer Trevor om att rädda världen.
Till skillnad mot de flesta 12-åringar, lyckas han.
..

En film som jag fullkomligt älskar är den här, den heter "Pay it forward" (Skicka vidare). Det är en riktigt vacker film, som berättar om att tro och hoppas på sin medmänniska. Och det lustiga är att jag egentligen har väldigt svårt för både Helen Hunt och Kevin Spacy (två av dem största rollerna), men i den här filmen överträffar dem sig själva!

Jag får så många tankar när jag ser den här. Att man ska vara som ett barn för att komma in i Guds rike får ett helt nytt perspektiv. Att totalt gå emot strömmen. The power of 3. Varför vi i huvudtaget ska göra goda gärningar. Vad kan lilla jag göra i en så stor värld som denna? Jag får en längtan att göra någonting, helst något stort och uppoffrande, för världen eller för vem som helst. I slutet dyker det dessutom upp en liten Jesus-figur.

Och ikväll visas den faktiskt på tv. Kl. 21:00 på kanal 9. Se den, och få en ny tankeställare för varje ny scen.




Kommentarer
Postat av: the side

hmm vill komma på ngt att göra! - 2 change the world. Har du ngt förslag craxy?

2009-04-14 @ 12:17:56
Postat av: Craxyknas

Du anar inte vad glad jag blir när jag läser att du vill det! Något jag starkt på är att vara närvarande i din omgivning och se andra människor och deras verkliga behov. Det är något jag finner stöd för både i Bibeln och av egna erfarenheter. Och så klart; bön gör enorm skillnad. Lycka till, min vän!

2009-04-15 @ 18:43:11
Postat av: Maria

Åhh... den filmen r verkligen såå fin, mysig, sorglig och helt underbar..

Verkligen en tankeställare :)

2009-04-16 @ 16:58:06
URL: http://bijeda.bloggagratis.se
Postat av: Craxyknas

Verkligen, Maria! :)

2009-04-22 @ 00:18:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0