Halleluja, new world

Jag vet inte exakt vad jag tycker om Eskobars melodifestivalslåt "halleluja new world" eftersom jag inte riktigt förstår vad texten handlar om, men just den här raden tycker jag är vacker:

Halleluja new world, come dancing thru these streets with a message of love

Varför jag gillar den? Jo, den påminner mig om den underbart fantastiska glädjefyllda sista tiden då Jesus ska komma tillbaka om ta oss hem igen. Så här tolkar jag den:

MIN TOLKNING - om den sista tiden.
Halleluja: Prisa Herren Gud!
New world: Gud skriver i skriften att han ska skapa en ny himmel och en ny jord.
Come dansing: Vi kommer vara så överlyckliga att vi kommer dansa runt på gatorna och bara lovsjunga Herren!
Thru these streets: Vi dansar alla tillsammans på gatorna så att alla ser att Jesus är Gud!
With a message of love: Ja, berättelsen om Jesus är sannerligen ett kärleksbudskap!

Håller ni med mig? Eller är det något som låter konstigt?

Kommentarer
Postat av: Rickard

min lilla filosof har gjort det igen:D, det låter jätte bra sofie:D!

2008-05-17 @ 12:40:55
Postat av: Kung Clas

Din tolkning låter verkligen rimmlig. Dansa genom gatorna och prisa Herren, det låter ju som Jesusmanifestationen :D. Tänk firande på uppståndelsen dag, då kommer manifestationen bara ha varit en försmak. Men på tal om ESC, vad har du/ni för planer där? Dra ihop ett credogäng tycker jag skulle vara roligt.

2008-05-17 @ 12:46:29
URL: http://www.nogg.se/kungclas
Postat av: Craxyknas

Rickard: Naaaww.... =$ =D

Clas: Wow, det har du så rätt i, Clas! Åh, vad underbart det kommer bli... =D Vilket datum är ESC? För många i klassen kommer ju åka hem snart och så. Men vi kan ju alltid försöka dra ihop några! =D

2008-05-17 @ 13:00:41
URL: http://craxyknas.blogg.se
Postat av: Kung Clas

Jag vet inte riktigt vilket datum det är :/, ska börja skriva så smått på min sociologi hemtenta nu, så jag orkar inte gräva upp det :P men det lär väl inte gå att missa ;):)

2008-05-17 @ 13:08:28
URL: http://www.nogg.se/kungclas
Postat av: Craxyknas

Hehe, så sant så sant^^ Lycka till med tentan!

2008-05-17 @ 14:47:09
URL: http://craxyknas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0