Allvarligt inlägg

Ja, jag tänkte att jag skulle skriva ett riktigt inlägg nu. Det är väl på tiden ;-)

Idag är sista dagen på lovet. I morgon får jag träffa alla i klassen igen. Vad roligt det ska bli =D Visserligen finns inte Clas och Olof där längre, två stycken jag kommit riktigt nära, och de kommer jag ju sakna. Men som tur är finns de (än så länge) kvar i Stockholm =) Och i klassen får jag njuta av de andra underbara personerna i min fina Credo-klass! ♥

Träffade Susanne i lördags. Det var hur trevligt som helst. Hon är en härlig tjej =D Vi åkte in till Stockholm. Åt lite, gick runt och kikade i affärer som är Susannes specialitet ^^ Jag lärde mig att det är de dyraste affärerna som har störst rea och därför kan man lätt tjäna på att gå där istället när det är rea. Det är bra att veta ^^ Vi beställde också biljetter till teatern "Mästaren och Margarita" den 7 mars. Det ska bli så kul =D Har ju bara varit på teater en gång tidigare och det var på Gotlands utomhusteater. Och med Susanne kommer det bli hur kul som helst =D Om ni vill veta mer om Susannes dagar har jag länkat hennes blogg här i mina länkar ;-)

Ja, och så har jag ju varit på nyårsläger. Skitskoj! =D Nu kände jag fler personer liksom. Clas, från klassen, Sofie, Clas polare. Clas bjöd på mycket skoj som vanligt ^^ Jag, Clas och Robin har bestämt oss för att försöka börja lajva =D Sen lärde jag mig mycket på lägret också. Eller, min kristna tro blev liksom mer konkret. Nu vet jag verkligen med hjärta och hjärna att Jesus finns vid min sida, att han är sann och att han kan göra under. Det känns skönt. De hade en talare från S:ta Klara kyrka som talade om församlingen. Jag hoppas verkligen att de från min kyrka lyssnade då... "Varje kroppsdel i församlingen är viktig, till och med tarmludd. Det är inte ofta man predikar om tarmludd." Haha ^^

Vi fick förresten vårt KU-program igår. Jag undrar om vissa talare verkligen vet vad de snackar om. Hm... I höst ska jag ge som förslag att vi talar om församlingen. Det behövs! Och det är akut.

Aja, efter nyårslägret åkte jag till min moster Birgitta och hennes man Håkan. Det var jättekul det också =D Vi la pussel, jag lagade korvstroganof åt dem, jag bjöds på jättegod mat, fick bo ute i det mysiga gästrummet i garaget, träffade en av deras vänner som var hur snäll som helst, träffade mormor, läste ut sista delen i Harry Potter, fick reda på att de också älskar country-musik. Längtar tills jag åker dit igen :D

Nu ska jag fixa lite saker =)
KRAMAR

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Hej du, Sofie! Det låter som om att du har haft ett trevligt lov och att även Nyårslägret var roligt. :) Jag fick reda på lösenord osv. av Rickard, hoppas det inte gör något? Jag saknar dig, ska du veta. Hoppas på att komma till KU på Torsdag. Kramar.

2008-01-14 @ 22:13:15
URL: http://rain-rapture.blogspot.com/
Postat av: Craxyknas

Hej =) Ja, tack, det har varit riktigt bra. Nej, det gör absolut ingenting, vännen min. Bara kul att du tittar förbi =D Tack, jag saknar dig också... Om du kommer på torsdag gör jag också det! =D KRAM

2008-01-20 @ 21:23:01
URL: http://craxyknas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0