Detta har jag gjort i veckan

Nu har jag kollat efter mitt alvnamnhttp://www.chriswetherell.com/elf/. Nej, jag tror inte det kommer bli ett namn som jag använder så där regelbundet. Det är nämligen Lúthien Telrúnya, och då är Craxyknas bättre och mindre krångligt ;-) Mitt hobbitnamn var ännu värre: Ivy Gamgee-Took of Bywater. Ahh, har ni sett något så komplicerat förut? ^^ Vad har du för alv- och hobbitnamn?

Ja... Hade tänkte berätta om min vecka, som vanligt. Frågan är vad jag har gjort?

Måndag... Har jag glömt. Bra början... ^^ Var det då jag och Susanne shoppade på Indiska? Jag tror det. Hittade en klänning och en gulrandig tröja för ett billigt pris. Susanne hittade en grön kofta. Väldigt originell måste jag påstå, men ack väldigt fin för det =) Shoppat är något jag gjort mkt den här månaden. Har varit roligt =)

Tisdag däremot minns jag bättre ;-) Tog sovmorgon. Som Mats sa i veckan, vi har ju 25% som vi kan göra vad vi vill med ;-) Hade trist lektion i Religionsfilosofi. Sen såg vi lite halvtrist debatt mellan Stefan Gustavsson (vår fina kristna lärare) och Christer Sturmark (ordförare i humanisternas förbund). Det roliga låg i att se vilka argument Sturmark kör med. Hade aldrig sett honom debattera tidigare. Det var väl lite halvtaskiga kan man säga. Jag tror jag störde mig mest på att han varken läst Bibeln eller hade någon större koll på vem Jesus var/är. Sen skulle ni bara hört hans argument om gröna svanar... ^^

Det roligaste med tisdagen kom på kvällen =D Jag och Susanne skulle gå på gratisbio i Kulturhuset =D Innan dess gick vi och åt i Kungshallen (shit, dags att skärpa sig och inte äta så mkt ute som jag gjort den här veckan bl.a. i brist på matlådor...) och sen gick vi och såg filmen som bestod av "Danger: Diabolik". Verkligen skitbra film! =D Den var inte tecknad som vi hört det ryktas om, den var rolig, på italienska, hade lite så där gammal teknik vilket var en del av dess charm... Och innan filmens början lottade de ut lite saker med anknytning till filmen ^^ Jag och Susanne har hittat vårt nya tisdagsnöje =D *helt lyrisk*

Onsdag sen då. Ray var tillbaka från sin resa. Skönt att se honom (och höra hans jingel) igen =D Var tvungen att gå lite tidigare för att hinna till tandläkaren på eftermiddagen. Det gick bara bra =) Inga hål, ingen tandsten /har aldrig haft det faktiskt tror jag). Jag behöver bara borta framtänderna lite mer noga ^^ Fick en mjuk tandborste att använda. Den känns inte alls när man borstar ^^


Gick runt lite på stan och fixade. Jösses, vad extremt lite ränta det är på sparkontot... *muttrar* Och sen, som att jag inte shoppat nog redan, hittade jag en fin kjol på HM... Jag tror jag ska fråga Jeanette om råd när vi fikar på söndag ^^


Torsdag. Årets första CredoBio - "Dead man walking". Stark rekommenderad! Pratade lite med Ray efteråt. Det behövde jag... Jag säger då det, om ni någonsin går på Credo ska ni verkligen inte tveka med att gå till lärarna om ni har bekymmer eller så! Det ställer de gärna upp på. Och man får bra hjälp dessutom ♥


KU på kvällen. Både Kim och Linda var där =D Två personer jag inte sett på länge. Jag hoppas Linda och jag gör slag i att gå och träffas någon gång snart. Vore skoj, och på tiden ;-) Pratade dessutom med Stellan och att göra praktik i kyrkan den där veckan då vi har enskilt kreativt arbete i skolan. Gills volontärarbete som att hylla skapelsen?


Fredag (idag med andra ord ;-). Vi hade det bästa öppna forumet på länge alltså! Om dödsstraff. Wow, vad intressant det var! =D Inspirerat från filmen vi såg igår. Åter igen, den rekommenderas stark. Det är bara att grabba tag i mig någon gång så kan vi diskutera ämnet, om du vill =) Eller några andra ämnen för den delen =)


Sen strosade jag och Susanne runt i Stockholm bl.a. på PUB. Sen hamnade vi på Café 60 och tog en varsin foccaia (hur stavas det, Susanne? ^^). Vi fick kämpa som få för att INTE ta efterrätt också... ;-)


I det stora hela har det varit en bra vecka =)


Undrar om jag borde ta och skriva om lite andra saker än bara vad jag gör i veckorna ^^ Säg mig, vad står högst på listan över most-wanted-topics? ^^

♥ Kram ♥


Kommentarer
Postat av: Clas

Bara en fråga apråpå Café 60...hur dags var du och Sus där?

2008-02-03 @ 00:14:40
URL: http://www.nogg.se/kungclas
Postat av: Susanne

Klas: Vi var nog där vid 14-tiden, hur så? Var du också där...?
Sofie: Jo, facaccia stava såhär: focaccia!

2008-02-04 @ 16:59:27
Postat av: Clas Jönsson

Jag var där runt 16...varför berättar jag senare ^^ du lär få reda på det för eller senare

2008-02-04 @ 17:15:26
URL: http://www.nogg.se/kungclas
Postat av: Craxyknas

Clas: Va? Vad har du nu haft på gång, Clas? ;)
Susanne: Aha, tack =) Jag undrade hur det stavades ^^

2008-02-05 @ 11:47:58
URL: http://craxyknas.blogg.se
Postat av: Kung Clas

En kunglig kungörelse kommer senare, tills dess får ni hålla er och vara nyfikna :P

2008-02-05 @ 16:40:49
URL: http://www.nogg.se/kungclas
Postat av: Craxyknas

Hm. Exakt om hur lång tid är "senare"? =P

2008-02-08 @ 19:03:18
URL: http://craxyknas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0