Tro

Tror du på en högre makt/gud? Vad?
Ja, det gör jag. Jag kallar mig själv för kristen så jag tror på en treenig Gud som älskar oss människor så mycket att han dog för vår skull bara så att han skulle få vara med oss. Den bibliska Guden helt enkelt =)

Tror du på livet efter döden?
Definiera "ett liv efter döden". Jag tror på en himel och ett helvete. Men jag tror inte att vi lever vidare som typ andar, spöken eller något.

Tror du på spöken/andar?
Jag tror inte på spöken. Men jag tror på den Helige Anden samt på goda och onda andar.

Tror du på reinkarnation?
Nej, jag anser inte att det finns något som helst belägg för att reinkarnation skulle vara sant.

Tror du på mänskligheten?
Absolut gör jag det! =D Gud skulle inte ha skapat oss om han inte haft en mening med oss. Tänk på det nästa gång du känner dig lite deppig =)

Kommentarer
Postat av: Kung Clas

Kloka ord från en klok tjej

2008-04-20 @ 23:04:29
URL: http://www.nogg.se/kungclas
Postat av: Gud den allsmäktige

Faderns kärleksbrev

Mitt barn...

Du kanske inte känner mej men

Jag vet allt om dej... Ps.139:1-

Vare sig om du sitter eller står så vet Jag det... Ps.139:2

Jag känner alla dina vägar... Ps.139:3

Till och med hårstråna på dig är räknade... Matt:10:30

För du är gjord till Min avbild... 1 Mos.1:27

I Mig lever du, rör dig och är till... Apg.17:28

För du har ditt ursprung i Mig... Apg.17:28

Förrän du blev till utvalde Jag dig... Jer.1:4-5

Jag utvalde dig när Jag planerade skapelsen... Ef.1:10-11

Du var inget misstag för dina

dagar är skrivna i Min bok... Ps.139:15-16

Jag har fastställt den exakta tiden för

din födelse och dina levnadsår... Apg.17:26

Du är skapad övermåttan underbart... Ps.139:14

Jag sammanvävde dig i ditt moders liv... Ps.139:13

Och har varit ditt stöd från den dag du blev född... Ps.71:6

Jag har blivit missrepresenterad av

dem som ej känner Mig... Joh.8:41-44

Jag är inte arg eller långt borta, Jag är kärleken... 1 Joh.4:16

Och Min önskan är att skicka

denna kärlek till dig... 1 Joh.3:1

Helt enkelt för att du är mitt

barn och Jag är din far... 1 Joh3:1

Jag erbjuder dig mer än din jordiska fader

någonsin kunnat ge dig... Matt.7:11

Eftersom Jag är den perfekta fadern... Matt.5:48

Varje god gåva du får kommer från min hand... Jak.1:17

För Jag är din försörjare och möter

alla dina behov... Matt:6:31-33

Min framtidsplan för dig har alltid

varit fylld med hopp... Jer.29:11

För Jag älskar dej med

fullkomlig kärlek... Jer.31:3

Mina tankar om dig kan ej räknas, s

om sanden på en strand... Ps.139:17-18

Jag fröjdas över dig med jubel... Sef.3:17

Jag kommer aldrig att sluta att göra dig gott... Jer.32:40

För du är Min gömda skatt... 2 Mos.19.5

Jag fröjdas över att göra dig gott... Jer.32:41

Och Jag vill visa dig stora och underbara ting... Jer.33:3

Ha din glädje i Mig och Jag ska ge

dig vad ditt hjärta begär... Ps.37:4

För det är Jag som ger dig dina önskningar... Fil.2:13

Jag förmår mer än du ens vågar drömma om... Ef.3:20

För Jag är din största uppmuntrare... 2 Thess.2:16-17

Jag är även din fader som tröstar

dig i alla dina bekymmer... 2 Kor.1:3-4

När du är ledsen är Jag nära dig... Ps.34:18

Som en herde bär sitt lamm, så bär

Jag dig nära Mitt hjärta... Jes.40:11

En dag ska Jag torka alla

tårar från din kind... Upp.21:3-4

Och Jag kommer att torka bort all smärta du lidit

av på denna jord... Upp.21.3-4

Jag är din far och Jag älskar dig även

som jag älskar min son Jesus... Joh.17.23

För i Jesus har Min kärlek till dig fått komma fram... Joh.17:26

Han är den exakta förebilden för min natur... Hebr.1:3

Han kom för att visa att Jag är för dig, inte

emot dig... Rom.8:31

Och för att berätta att Jag inte räkna

r dina synder... 2 Kor.5:18-19

Jesus dog för att du och Jag kunde försonas... 2 Kor.5:18-19

Hans död var det ultimata kärleksbeviset

från Mig till dig... 1 Joh.4:10

Jag gav upp allt Jag älskar för

att kunna få din kärlek... Rom.8:31-32

Om du tar emot Min gåva från Min son J

esus så tar du emot Mig... 1 Joh.2:23

Och inget kommer att separera dig f

rån Min kärlek igen... Rom.8:38-39

Kom hem och Jag kommer att ha den

största fest himlen någonsin sett... Luk.15:7

Jag har alltid varit fadern och

kommer alltid att vara det... Ef.3:14-15

Min fråga är... vill du vara Mitt barn?... Joh.1:12-13

Jag väntar på dig... Luk.15:11-12

Hälsningar din far, Gud den allsmäktige

2008-04-21 @ 14:48:04
Postat av: Craxyknas

Åh, tack, Clas! =D
Och tack, du anonyma person, som skrev den där långa kommentaren! Den bästa kommentaren någonsin! =D

KRAM

2008-04-21 @ 16:15:29
URL: http://craxyknas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0