Gud svarar med snabba ryck!

Nu ska jag berätta om två snabba bönesvar som Gud gav ganska nyss. Gud är god! =D



1. Min kompis sitter på en lektion om postmodernism och sms:ar mig i ren frustration. Jag ber lite halvhastigt för honom på tåget, att han ska stå ut, tänka framåt på den fina utbildning han kommer få när han väl är klar och vilka möjligheter det kommer öppna upp, samt att Gud ska förse honom med bra argument mot det som läraren lär ut. Några timmar senare får jag ett till sms där han berättar att lektionen blivit betydligt bättre efter att jag bett =D Läraren hade börjat prata mer konkret socialpsykologi istället. Detta hände idag. Prisa Herren, säger jag bara! =D

2. En tjej som var på det här Credo-lägret i Lund som jag var på i helgen kom fram på mässan i pingstkyrkan och berättade om hur Gud hade givit henne en kristen skolgrupp när hon bett för det. Gruppen består av henne själv och ytterligare två tjejer. Det sorgliga är att båda tjejerna tar studenten nu i sommar medan hon själv går kvar ett år till. Och som hon själv sa "man behöver nog mer än en för att kalla sig grupp". Så avslutar hon med att fråga oss om vi kan be för det. Sen fortsätter mässan några minuter innan en person går upp och berättar att en man som sitter två stolar bort från tjejen som ville att vi skulle be för hennes skolgrupp har en släkting (var det barnbarn eller något?) som är kristen och som ska gå på hennes gymnasium i höst! Cool, eller hur?! Gud gör mirakel ännu idag! =D

Kommentarer
Postat av: Anonym

Härligt! :)Detta är det som är det bästa med den kristna gemenskapen. Förbönen!


Jag skrev lite om min dag på min blogg, fast med fokus på den betydligt sämre delen...din andra berättelse fick precis ett till syfte, den ger mig hopp! Jag kanske också får en skolgrupp...(en credopolare från första klassen kände en kristen kille som nu börjat sopis ^^ försöker få kontakt med han).

2008-04-28 @ 23:03:02
Postat av: Craxyknas

Ja, hehe, sannerligen är förbönen toppen! Att kunna ge sina problem till en annan kristen så att den kan be för en. Det är så vackert... =')

Åh, Clas! Vad fantastiskt om du får en kristen skolgrupp på skolan som kan stärka dig att orka och våga stå på dig som kristen i skolan! =D Det ska jag be för, vännen!

2008-05-03 @ 17:24:11
URL: http://craxyknas.blogg.se
Postat av: saraliicious

Gud är den samme idag , imorgon och i all evighet=)..
Var du på Jesus manifestationen?

2008-05-16 @ 07:52:19
URL: http://saraliicious.blogg.se
Postat av: Kung Clas

Frågar du mig eller Sofie?

2008-05-17 @ 16:41:46
URL: http://www.nogg.se/kungclas

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0