SM och VM i Scrabble

Snart smäller det. Den 2 till 4 november i Örebro är det SM i svenskt Scrabble! =D

Jag tror nog jag ska vara med. Jag var lite osäker förut men nu har jag med största sannolikhet bestämt mig. Alltså visst, jag kommer ju inte ha någon som helst chans mot deltagarna eftersom de antagligen består av Sveriges elit. Men det är inte det saken handlar om. Utan det vore bara så coolt att få vara med! Att dessutom få träffa Scrabblespelare från hela landet. Hur kan man inte ta chansen? =D

Sen, några dagar efter vårat SM, är det VM i Indien som gäller! Den 9 till 12 november. På Taj President Hotel. Fatta vad COOLT det är!! =D

Som det ser ut nu så är det 111 personer som kommer delta, från 46 olika länder. Hur många deltagare ett land får skicka är baserat på deras prestationer i de tidigare WSC. Sverige kommer skicka en deltagare, veteranen och VM-debutanten Greger Nässén. Jag håller tummarna! =)

Det kommer komma hela femton deltagare från USA. Det är det land med flest deltagare. Sen kommer tio från England, sju från Canada och fem från Australien (kul va, Sofie? ;-), Thailand samt Nya Zeeland. Det vankas fyra från Kenya och Indien. Nigeria, Siri Lanka, Ghana, Singapore, Malta, Ghana och Filipinerna kommer skicka tre stycken. Pakistan, Israel, Japan, Malaysia, Skottland, Wales, Sydafrika, Bahrain och Oman skickar två stycken. Sen har vi de länder som endast skickar en deltagare, alltså Indonesien, Nederländerna, Sverige, Zambia, Tyskland, Frankrike, Saudiarabien, Förenade Arabemiraten (kul för dig och dina araber va, Josefine? ;-), Uganda, Guyana, Kamerun, Trinidad, Rumänien, Kuwait, Polen, Tanzania och Irland. 

Låt oss inte heller glömma David Eldar från Australien, som deltar i WYSC (World Youth Scrabble Champion) ära. Han kommer troligen bli den yngsta deltagaren. Bara 18 år! Inte för att det egentligen går att jämföra med år 2005 då han också var med och kom på 11 plats, och det bara när han var 16 år!

Jag måste också bara få nämna år 2005 champion, Adam Logan från Canada. Ingen vinnare i WSC har någonsin vunnit mer än en gång tidigare. Kommer han kanske bli den första att göra det? ^^

Det kommer bli så coolt! Jag önskar jag hade möjlighet att åka och se på...

Här är hemsidan till WSC - World Scrabble Championship: http://www.wscgames.com/2007


Kommentarer
Postat av: Josefine

Eh? Varför kul?

2007-07-12 @ 15:44:48
Postat av: Sandra

Okej, det är bra att jobba :). Ja, det blir en resa iallfall i morgon så åkr jag till Mallorca Magaluf med fem tjejer så det ska bli jätte kul faktiskt :D. Sen efter det så ska jag börja plugga matte eftersom jag har prövning nu i Augusti och sen är det bara jobb...

2007-07-12 @ 15:55:32
URL: http://sandrazakariasson.blogg.se
Postat av: Craxyknas

Äh, orkar märka ord :P

2007-07-12 @ 16:32:28
URL: http://craxyknas.blogg.se
Postat av: Sofie

haha..jaa va kul för dig..se till o bli kompisar me defrån australien. världens coolaste dialekt o sen tror ja australenare generellt e väldigt sociala o glada. Mkt trevliga dvs. :D Hoppas de går bra för dig i tävlingen iaf. Hoppas du får de roligt framför allt. :D

2007-07-15 @ 14:41:34
Postat av: Craxyknas

Tack så mycket, Sofie! =D Jag hade jättegärna blivit kompisar med några australienare om jag bara hade kunnat åka till VM. Nu ska jag ju "bara" till SM och där tror jag inte det kommer vara någon australienare ;) Men det ligger nog mkt i det du säger om dem. Jag menar, du om någon borde veta ^^ Dessutom var ju Nick riktigt riktigt shysst! =) Åter igen, tack så mycket. Nog ska jag ha roligt alltid! =D PUSS&KRAM

2007-07-15 @ 23:24:17
URL: http://craxyknas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0