Du har väl röstat?

Nu har mamma, pappa och jag gått och röstat. Till och med katten följde med oss till vallokalen. Det tog oss totalt tjugo minuter från att vi lämnade huset och kom tillbaka hem igen. Det är minuter som alla kan och bör avvara. Jag hann trots att jag har läxor som pockar på min uppmärksamhet idag. Kom igen, var inte sämre än vår katt. Gå och rösta. Hindra (SD) och alla andra politiska partier från att utnyttja plattformen. Sverige behöver din röst. Du har till kl 20:00 på dig.
 
Och som sagt, läs min mini-guide till Kyrkovalet 2013 om du fortfarande känner dig osäker. Klicka här!

Kommentarer
Postat av: Kalle

Jag stör mig att folk hetsar mot partier som SD, är det inte en demokrati vi lever i? Har inte alla rätt att rösta vad f*n dom vill?

Svar: Jo, men då har också jag rätt att förklara varför jag väljer att rösta som jag gör. För att ta ett exempel; Adolf Hitler var folkvald med all rätt men det var ett val som kom att påverka hela världen något fruktansvärt. Så jag tänker inte stå och se på när folk gör dåliga val bara för att de kan och "får" göra dem. Att göra något för att man får är ett av de värsta argumenten jag vet. Att man får göra något betyder inte automatiskt att det är bra för en. Och jag bryr mig för mycket för att inte höja min röst. Sen är det upp till er andra om ni vill lyssna eller inte. Men jag tänker inte ge upp. Jag tänker inte vara tyst.
Craxyknas

2013-10-13 @ 11:51:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0