Varför jag älskar Jesusmanifestationen

Pingstaftonen är här. Jag hoppas att ni har bokat in Jesusmanifestationen senare i eftermiddag. Det finns många saker jag älskar med Jesusmanifestationen. Jag älskar att hela Sveriges kristenhet går tillsammans för att visa för hela landet vem vi tror på. Den här dagen spelar det ingen roll vilket samfund du tillhör. Den här dagen ser vi bortom allt som skiljer oss åt och samlas kring det som är viktigast: vår gemensamma övertygelse att Jesus Kristus är Herre! Ett starkt vittnesbörd om att när allt kommer omkring så är det tron på Jesus som är avgörande. 

 

Jag älskar att det kommer stora bussar med människor från olika delar av landet. Vilket engagemang. Vilken övertygelse.

 

Jag älskar att profan media skakats om ordentligt i sina grundvalar tack vare Jesusmanifestationen. År 2008 hade vi vår första manifestation. Trots att den ägde rum mitt i centrala Stockholm, trots att det var över 12,000 kristna som samlades och trots att det var första gången på över femtio år som något liknande hände i Sverige - så var det i princip ingen profan media som rapporterade om det. Så får det inte gå till. En sådan stor och viktig händelse får inte gå ouppmärksammat förbi. Det fick profan media lära sig den hårda vägen genom all den kritik de fick ta emot för att inte ha uppmärksammat manifestationen. Ett misstag som flera av dem sett till att åtgärda de följande åren. Märker ni vilken avgörande skillnad vi gör för vårt älskade land när så väl högkyrkliga katolikersom karismatiska mc-klubbar väljer att gå tillsammans för att prisa vår Gud.

 

Jag älskar att knäbörja mitt i en vårblommande huvudstad tillsammans med tusentals av mina kristna syskon, förenade i vår kärlek till Gud och Sverige. Vilken gemenskap. Vilken överlåtelse.

 

Jag älskar nedräkningen på manifestationens hemsida. Vilken spänningshöjare. Idag får vi äntligen vara med om det här stora miraklet ännu en gång. Se nu till att du inte missar en av årets största händelser.


Kommentarer
Postat av: Ellen

Jag har varit med på jesusmanifestationen sen 2010. Men igår kunde jag inte komma. :( Pappa hade filmat om det :)
Kolla här! http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=5mRCgG7c6cg

Svar: Härlig film - mycket Jesus :) Jag måste faktiskt erkänna att jag inte heller hann dit den här gången pga vår kyrkans pingstkonferens. Men det tar vi igen nästa år! Kanske är bra att få längta lite extra till nästa gång :)
Craxyknas

2013-05-19 @ 19:36:25
URL: http://finlandsgullet.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0