Dag 1: Presentera dig

Det är dags för första temat i min trettiofaldiga utmaning. Vem sjutton är Craxyknas?!
 
Mitt riktiga namn är Sofie. Fyller 25 år i oktober. Bor i Södertälje hos mina föräldrar. Fast resten av mitt liv finns i Stockholm. Där har jag min älskade församling. Där har jag nästan alla mina vänner. Och det är också där jag går på bibelskola varje dag det här läsåret. Jag var 14 år när jag mötte Gud för första gången. Det betyder, insåg jag just precis nu, att jag firar 10 år som kristen i år.
 
Det var vad jag kom på att skriva om på egen hand. Nu tar vi ett par frågor som dök upp på Google när jag sökte på "vem är jag lista".
 
Ditt fullständiga namn?
Anna Sofie Elisabeth.
 
Vilket år är du född?
År 1988.

Hur lång är du?
Ca 165 cm.

Spelar du något instrument?
Inte längre. Lärde mig spela blockflöjt i grundskolan. Har även försökt mig på congas. Nu sjunger jag mest.

Dina första tankar när du vaknar?
Om jag vaknar av väckarklockan: "Ska bara ligga kvar en stund till." Om jag vaknar av mig själv: "Vad är klockan?" (Med andra ord: "Har jag försovit mig?")
 
Biter du på naglarna?
Tycker inte om att erkänna det, men ja...

Har du några husdjur?
Egentligen inte. Men vi har passat min systers katt i snart ett halvår nu så jag vet inte längre, kanske?

Vad är du rädd för?
Bergochdalbanor.
 
Har du någon vän du känt i 10 år?
Ja, faktiskt. Josefine.

Har du körkort?
Nej. SL-kort. 

Pepsi eller Coca Cola?
Coca Cola. The real deal.

McDonalds eller Burger King?
Jag gillar inte snabbtmatshamburgare, så ingen utav dem. Inte Max heller för den delen.

Sjunger du i duschen?
Nej. Jag har aldrig förstått hur det går till. Jag får bara vatten i munnen när jag försöker. Däremot sjunger jag en hel del utanför duschen. 

Vad har du för skostorlek?
Allt mellan 36-39. Olika från sko till sko.

Din naturliga hårfärg?
Brunt. Varken färgar eller tonar mitt hår.
 
Gröna Lund eller Liseberg?
Gröna Lund för det är närmast. Samtidigt som det vore kul att göra ett återbesök på Liseberg någon gång snart. Gröna Lund börjar bli lite uttjatat vid det här laget.
 
Favoritfärg på kläder?
Rött är min bästa färg. Riktigt knallrött ska det vara. Helst i form av en riktigt snygg rockabilly-klänning.

Har du några tatueringar?
Nej.
 
Har nu några piercingar?
Bara hål i öronen.

Har du glasögon?
Ja.

Hur ser din plånbok ut?
Den är brun och gul med små elefanter på. Från Afrika. 
 
Din perfekta pizza?
Hawaii, eller någon med vitlök. Mycket fyllning ska det vara. Med spröd och torr (inte vattnig) botten.

Vad köpte du senast?
En bok. Ingen förvånad? Trodde inte det.
 
Vad gjorde du kl 07 imorse?
Åkte pendeltåg på väg till skolan.

Vad gjorde du för 15 min sedan?
De här frågorna har tagit mig mer än en kvart att svara på. Men innan dess var jag i tvättstugan.

Morgon- eller kvällsmänniska?
Utan tvekan kvällsmänniska!

Snus eller cigaretter? 
Usch, nej. 
 
Alkohol?
Inte det heller.
 
Tycker du att du har fin dialekt?
Stockholmska? Visst. 

Syskon och deras ålder?
En lillasyster. Skiljer tre år mellan oss.
 
Brukar du läsa horoskop? 
Nej. Låter Bibeln tala in i mitt liv istället. 
 
Vad samlar du på?
Klänningar, böcker, örhängen och snygga underkläder. Kunskap, insikter i Guds Ord, erfarenhet som jag kan skriva upp på mitt cv samt fantastiska citat. Och goda vänner.
 
Höger- eller vänsterhänt?
Högerhänt.
 
Civilstatus?
Lever singellivet. Sparade den bästa frågan till sist för alla er som orkade läsa enda hit, haha.
 

En bild från tidigare i vår ♥

Kommentarer
Postat av: Maria

Härlig läsning även fast jag visste det mesta känns det som :-)
Så, länken till min blogg som jag skrev här fungerar inte riktigt än, det blir egen domän här också ;-)

Svar: Asch, du känner mig allt för väl ;)Härligt - vilka seriösa bloggare vi börjar bli du och jag :D
Craxyknas

2013-03-14 @ 21:26:44
URL: http://savedbyjesus.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0