Vad har hänt sen sist?

Jag är inte den som brukar be om ursäkt för att jag inte bloggat på ett tag. Ni vet de riktigt stora bloggarna som ber om ursäkt för att de bara hunnit skriva ett inlägg på hela dagen? Jag tycker det är så fånigt. Alla läsare vet att bloggarna har ett liv utanför Internet. Det borde inte komma som en överraskning att man kan bli upptagen med annat emellanåt. Det brukar generellt vara min åsikt. Men, nu har till och med jag nått min gräns. Jag har inte bloggat på över en vecka utan att ha gett er den minsta förklaring till varför. För det, kära läsare, ber jag så mycket om ursäkt.
 
Jag har tänkt logga in och skriva något flera gånger den senaste veckan. Men det kom ständigt saker i vägen. Förra veckan hade jag bland annat flera saker att förbereda inför avslutningen på Bibelskolan, och när helst jag fick någon tid över så var jag alldeles för trött för att skriva något vettigt så det fick helt enkelt vänta. Ni som läst min blogg sen långt tillbaka vet ju att jag föredrar kvalitet före kvantitet. I helgen så åkte vi till mormor för att överraska henne på hennes födelsedag så då fanns det inte heller någon tid att undvara. Hon blev väldigt förvånad kan jag tillägga. Jag ringde först och grattade, och sa att mamma vilade men att hon skulle höra av sig senare under dagen. Mindre än en halvtimme senare ringer vi på på mormors dörr. Det hade hon inte väntat sig, min söta lilla mormor. Hennes glatt överraskade min finns på video och om jag lyckas lista ut hur man roterar videon är chansen väldigt stor att den publiceras här. Någon som vet hur man gör när man vill rotera en video på en Mac? Hjälp tas tacksamt emot. 
 
Hur som helst, jag är inne i en period av resor just nu. Låt oss börja med första resan. London var fantastiskt! Det var en resa av tro och nåd. Gud var med oss hela tiden. Det är helt otroligt hur många saker vi hann med på de korta dagarna och jag har så mycket roligt att visa er. Grejen är den att min kamera fick slut batteri under resan, och det var ett evinnerligt strul med adaptrar innan jag lyckades ladda den igen. Så jag lånade min resekamrat Nathalies kamera under ett par dagar och det är hennes bilder jag väntar på att få nu. Så fort jag har dem ska jag gladeligen dela med mig till er om alla detaljer. Så fort som resan är komplett i bilder.
 
Andra resan var med familjen upp till mormor i Bollnäs som sagt. Tredje resan börjar redan i eftermiddag. Jag och min vän Jessicca tar färjan över till Gotland. Planen är att bo på hotell, äta långa hotellfrukostar, ligga vid poolen, promenera, gå på loopis, delta i nationaldagsfirandet och bara ta det allmänt lugnt. Vi kommer hem på söndag, och jag hinner inte ens vara hemma en hel dag innan fjärde resan tar vid och det bär av till Göteborg då min kusin tar studenten. Efter det är jag hemma en vecka. Sen bär det av till Bollnäs igen. Denna gång för att fira midsommar med släkten. Efter midsommarhelgen kommer jag stanna hos mormor ytterligare en vecka. Som jag sa, en period av resande.
 
Datorn kommer få stanna när jag på Gotland och i Göteborg. Jag har förberett några blogginlägg till er men långt i från så många som jag hade velat måste jag erkänna. Som kompensation kan jag lova att vi kommer ha väldigt kul när jag kommer hem igen. Som att London inte vore nog så har jag minst två videoinlägg planerade. Tillsammans med en massa annat smått och gott förstås. Dessutom kommer ni få följa med på mina äventyer i Bollnäs senare i sommar, och jag lovar att det är betydligt mer spännande än vad det kanske låter som. Så håll till godo, kära läsare. Bloggen må vara ovanligt händelselös just nu men det är bara tillfälligt vill jag lova. Jag kommer inte kunna hålla mig borta från bloggen allt för länge. Jag tycker alldeles för mycket om den.
 
Just det, innan jag avslutar så måste jag ju tacka för alla era fina kommentarer jag fick medan jag var i London. Tusen tack, ni skulle bara veta hur glad jag blev. Fortsätt gärna skriva fina kommentarer när jag är på Gotland. Skriv ett extra fint välkommen-hem-meddelande, berätta om något kul du varit med om på sistone, ställ en fråga, tipsa om något eller bara babbla massa nonsens. Det spelar inte så stor roll vad egentligen. Kommentera vad du har lust med. Jag blir glad bara jag har något kul att läsa när jag kommer tillbaka. Tack på förhand, och Gud välsigne er ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0