Skolavslutning

I fredags tog Bibelskolan slut. Lite vemodigt såklart, samtidigt som det känns otroligt skönt. Efter att ha blivit matad ett helt år med Guds Ord av kyrkans allra starkaste ledare och tjänare så ser jag fram emot att kliva ut i världen och praktisera allt jag lärt mig. Det kommer bli en spännande höst. Jag ska berätta mer om vad den och framtiden innebär i ett kommande inlägg. Just nu ska vi tala om Bibelskolans avslutning.
 
Klassen och ungefär halva lärarkåren hade samlats till fest.
 
Dukat till ordentlig fest.
 
Det är inte varje dag som man får äta så här mycket godsaker innan klockan hunnit slå tio en helt vanlig vardag. Gäller att passa på när det är fest.
 
Hembakat alltihop bör tilläggas. Lyxig fest.
 
Vi fick diplom. Jag fick en ros som tack för att jag hjälp till att tolka från svenska till engelska hela året. Våra utländska studenter har verkligen visat sin uppskattning och tacksamhet vilket glädjer mitt hjärta. Tack.
 
Vi sjöng lovsång tillsammans. Lärarna bad för oss elever. Sen blev ordet fritt, och jag och ett par klasskompisar intog scenen för att tacka våra lärare och framför allt våra rektorer som ställt upp för oss i alla väder. Klassen hade samlat ihop pengar så att vi skulle kunna tacka dem med en gåva. Vi fick ihop över 1300 kronor. Ofattbart mycket. Det räckte till en hel del. Vi såg till att en duktig tecknare i kyrkan tecknade en varsin tavla till rektorerna. Vi köpte ett kort och en ros till alla lärare som varit där och undervisat mer än en gång, totalt 14 stycken. I korten tecknade jag lärarnas namn lite snyggt och så fick de i klassen som ville skriva en varsin hälsning till lärarna. En av lärarna berättade för mig att han hade öppnat och läst tre kommentarer innan han blev gråtmild och blev tvungen att vänta med att läsa resten till senare. Det var bland annat det här jag var upptagen med hela förra veckan när jag inte hann blogga så det är riktigt roligt att veta att det uppskattades och att det var värt mödan. På bilden ser ni vilka motiv vi valde till korten.
 
Festen avslutades med att alla rusade runt för att ta så många gruppfoton som möjligt.
 
En del klassiska, en del... mindre klassiska.
 
Så sa vi "hejdå" till klassrummet och ett av de bästa åren i mitt liv. Jag är oändligt tacksam till Gud för allt vad det här året har inneburit. För den skillnad det har gjort i mitt liv och för den frukt som jag vet kommer att skördas tack vare det. Om ni ännu inte är på det klara med vad ni ska göra till hösten så kan jag varmt rekommendera Södermalmskyrkan Bibelskola och Ledarakademi. Det kommer förvandla ditt liv ♥
 
Ps: Någon som vet hur många gånger jag överkonsumerade ordet "fest" i det här inlägget? Jag använde det med flit så ofta som möjligt. Busigt.

Kommentarer
Postat av: Natalie

That food looks amazing! Congrats!

Svar: I know! Our chef is awesome in the kitchen! Thank you so much!
Craxyknas

2013-06-07 @ 00:50:39
URL: http://scribblesnthings.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0