I väntan på nästa årstid

Johanna älskar julen och skriver om det på sin blogg. Hittade en lista där som jag också vill prova. Är det bara jag som genast börjar längta till julen när sommaren börjar gå mot sitt slut?
 
Jag väljer ... framför ... (därför att)
 
Pepparkakor - Lussebullar (pepparkakor på hemmagjord deg går före russinfyllda lussebullar alla gånger)
Skumtomtar - Knäck (om jag måste välja)
Ischoklad - Marsipan (eftersom jag inte äter choklad)
Köttbullar - Prinskorvar (svårt men köttbullar kan man äta året runt så får väl passa på att variera mig i jul då)
Julkorv - Julskinka (knäckebröd med pappas hemmalagad julskinka och senap)
Lax - Sill (lätt val)
Revbenspjäll - Janssons frestelse (lika lätt)
Paradis - Aladdin (det är svårt att välja en chokladask när man inte tycker om choklad)
Rullsylta - Pastej (två andra saker jag inte tycker om) 
Glögg - Julmust (älskar glögg och det är inte lika vanligt som läsk)
Rödbetssallad - Dopp i grytan (tack så mycket men jag avböjer båda)
Ris a la malta - Risgrynsgröt (älskar risgrynsgröt)
Äpplemos - Senap (som sagt med knäckebröd och pappas julskinka)
Hemma - Borta (har alltid firat jul hemma, det hör till)
Utomlands - Sverige (varför ändra på ett vinnande koncept)
Ge - (lika underbart båda två)
Mysteriet På Greveholm - Dieselråttor & Sjömansmöss (givet och svårslaget)
Chokladkalender - Paketkalender (värst vad julen kretsar mycket kring choklad)
Plastgran - Äkta (vi har aldrig haft en riktigt gran på grund av allergi och det har fungerat bra det med)
Arne Weise - Ernst (ingen är så bra som Arne)
 
Vad skulle du välja? Gör listan på din blogg och kommentera med en länk vetja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0