Gospel Night: A night of hope & miracles

Hörde jag rätt? Var det någon som sa GRATIS KONSERT I GLOBEN?!
 
Jomen visst. Södermalmskyrkan har hyrt hela himla Globen och du är bjuden!
 
Gospel Night kallar vi det. Det kommer bli gospelmusik, teater, dans, vittnesbörd och som final har vi bjudit in en  fantastisk gäst och förebild som kommer förlösa mirakel. En kväll av tro, hopp och kärlek. 
 
Sommaren har vart en enda lång förberedelse. Vi har gått ut och ställt en fråga till människor på stan: Om Gud fanns, vad skulle du vilja att han gjorde för dig då? Sen har vi tagit deras namn, telefonnummer och svar på frågan och bett för dem. Vi har haft bönemöten i kyrkan där vi har ropat ut till Gud för dessa människor och deras behov. Sen har vi ringt upp dem och frågat om de fått se sitt mirakel än. För de som svarat nej har vi fortsatt att be. Men det häftigaste har varit att höra om alla de som faktiskt svarat ja. En man blev frälst mitt på Sergels Torg. En kvinna fick hjälp med att välja rätt utbildning. Jag som tidigare varit alldeles för skraj för gatuevangelisation har vågat mig ut på stan och haft hur kul som helst genom att dela ut flyers och inbjudningskort. Vi har tapetserat hela Stockholm med våra affischer. Jag vet inte hur många gånger det har berättats om människor som sagt "jag har redan ett sånt där kort, ni finns ju överallt" och så har de nyfiket frågat mer. Det är sant. Jag har blivit mer övertygad än någonsin att Gud älskar Sverige och vill nå sitt folk här. Och den 23 augusti, nu på fredag, låter vi Gud inta scenen på den största sfäriska byggnaden i världen. Gud är inte så dum att han tänker gå miste om den möjligheten. Jag lovar dig.
 
Det kommer folk från hela landet. Att hyra bussar har blivit populärt. Det är väckelse, kära vän. Du varken kan, får eller vill missa det här. Konserten sätter igång kl 19 men området öppnar redan kl 17 för dig som vill garantera dig en sittplats. Var där i tid för risken är att det blir fullt. 
 
Okej? Allting klart? Bra. Ses på fredag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0