Majblomman

Har ni köpt er en egen majblomma än då? Majblomsförsäljningen, ett tydligt vårtecken. I år var den extra fin i blått och rosa. Mobilkameran gör den inte rättvisa. Det bästa vore förstås om du gick ut och köpte en själv så får du se hur den ser ut på riktigt. Pass på för den säljs bara under de två sista veckorna i april.

 
Intäkterna går till enskilda barn som har det ekonomiskt tufft i sin familj. Det kan handla om att få råd med allt mellan nya kläder eller utrustning till den där fritidsaktiviteten som alla andra kamrater i området redan håller på med. Barnen som säljer blommorna får sig också en slant så att de kan spara ihop till något de längtar efter. Plus att de får sina allra första kunskaper om arbetslivet och affärsvärlden vilket jag tror kan visa sig vara väldigt värdefullt.
 
Jag tycker att majblommans vision låter unik och oerhört vacker. Barnen är vår tids nästa generation. Att köpa en majblomma innebär alltså att göra en god investering för vår framtid. Dessutom är de billiga. Blomman i metall, som jag tror är den dyraste, kostar 60 kr. Den som jag köpte kostade bara 20 kr. Det är det få som inte har råd med.
 
Läs mer om majblommans verksamhet på deras hemsida http://www.majblomman.se och glöm inte bort att köpa dig en på hemvägen!
 


Kommentarer
Postat av: Ellen

När jag gick i högstadiet så sålde vi majblommor! :) Idag så kom det ca 10 barn som vill sälja majblommor till folk. 2 pojkar frågade mej om jag ville köpa, jag hade inga lösa pengar tyvärr!

Svar: Gjorde du?! Vad roligt, fantastiskt! Lugnt, du har fortfarande en vecka på dig att skaffa lite småmynt och leta upp en majblomsförsäljare :)
Craxyknas

2013-04-17 @ 20:08:17
URL: http://finlandsgullet.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0