Hemmagjort är så mycket bättre än köpt

Jag bestämde mig för att undersöka hur man gör sin egna guacamole. Blev helt överrumplad hur lätt det var. Varför ska jag köpa en grön sörja som påstår sig vara guacamole men som egentligen bara består av en massa äckliga E-ämnen, när jag kan ägna max tio minuter hemma på att göra en med fräscha ingredienser? Jag ska aldrig mer slösa mina pengar på färdiggjord guacamole!
 
Du behöver:
- Minst 1 st avocado
- Lika många dl gräddfil som avocados (med andra ord, 1 avocado = 1 dl gräddfil)
- 1 st pressad vitlöksklyfta eller vitlökspulver efter smak
- Citronsaft
- Salt
- Peppar
 
Så här gör du:
Mosa avocadon. Blanda med resten av ingredienserna. Ät. (Sa ju att det var enkelt.)
 
 

Kommentarer
Postat av: Julia, Junes abstracts – Schampo är för fegisar

Nu ska du få mitt favoritrecept på avokadoröra. Jag använder den nästan alltid till tacorätter, fajitas eller bara som dipp till grönsaker eller tortillachips.

2 avokador
Ett par matskedar citronsaft
En pressad vitlöksklyfta
Ca 1/4-1/2 tesked spiskummin
En skvätt neutral olja
Flingsalt
Peppar

Bara mosa eller mixa avokadon med citronsaft, vitlök och spiskummin. Blanda i lite olja och smaka av med salt och peppar. Perverst gott.

Svar: Det är lite pinsamt att erkänna, men jag blev minsann lite starstruck när jag såg att just du kommenterat. Tack, tack, tack, det här ska jag absolut testa nästa gång!
Craxyknas

2013-04-17 @ 09:36:38
URL: http://www.junesabstracts.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0