Turista i Västerbotten #2


Det blev söndag. Dags att besöka Johannas kyrka i Salem :)




Kunde inte ha valt en mer passande helg för ett besök. Johannas (klicka) alla-kan-sjunga-kör som hon leder med en vän, var med och sjöng på gudstjänsten. Oboy så bra dem var! Jag beundrar faktiskt Johanna att hon klarar av att leda en så stor kör med så många olika åldrar på ett så bra sätt. Hon fick liksom en dröm om att hon ville starta en kör - och så bara genomförde hon det. Inspirerande! Hade jag bott där uppe hade jag lätt signat upp mig i kören! Du som bor där uppe, rekommenderar att du tar min plats :)


Här är deras häftige präst. Det märktes på honom att han har en dröm för deras församling och för vårt land faktiskt. Hans predikan fängslade mig. Blandad med humor och ett stort djup med en ännu större tro. Var väldigt lik de predikningar jag får höra hemma i Södermalmskyrkan faktiskt, trots församlingarnas olika förhållanden. Är inte det coolt, att man verkligen märker hur Jesus har en dröm för vårt avlånga land och hur vår Far sakta men säkert planterar den drömmen i sina lärjungars hjärtan så att den får gro och växa sig stark och bära frukt när tiden är fullt mogen. Det är som att han förbereder vårt lands lärjungar och ledare inför något som står för dörren. Något stort håller på att hända i andevärlden och snart bryter det igenom. Visst har ni märkt det också :D


Söndagseftermiddagen var precis sådär härligt lugn som en är när vilodag den gör sig som bäst. Massa fika, en liten promenad, en film och några sköna avsnitt av den gamla serien Rena Rama Rolf om ni minns den?


Lagade smarrig tacos till middag :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

ååhh kom hit igen och mys!! :)



Vad fint du har skrivit om kören och mig och min kyrka!!



Kram

2011-11-10 @ 15:49:12
URL: http://teggan.blogg.se/
Postat av: Craxyknas

Johanna: Åh kommer jättegärna tillbaka någon dag!! Ja men ni var så underbara ju :)) Kram till dig Sötis <3

2011-11-12 @ 12:49:42
Postat av: Alma

Är du emot kvinnliga präster?

2011-11-22 @ 14:06:37
Postat av: Craxyknas

Alma: Det kommer ett separat inlägg med svaret på det senare :)

2011-11-24 @ 18:48:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0