Dramatiskt

Sex missade samtal på mindre än en halvtimme! Nu måste något ha hänt, tänkte jag med andan i halsen. Var alla okej? Någon som hade ramlat och slagit sig? Brytit ett ben eller två? Behövde jag starta en bönekedja nu?

Det var mamma som hade ringt. Snälla, säg inte att något hade hänt med mormor eller nån i familjen!

Hon hade lämnat ett meddelande. Började lyssna på det samtidigt som jag strålsatte mig för det värsta...

"Hej det är mamma. Det finns ingen köttfärs hemma. Du måste köpa det."

Jaha. Vad bra. Då vet jag... det.

En halvtimme senare hade jag ännu två missade samtal och ett till röstmeddelande. Funderade för mig själv om jag skulle ringa upp och bekräfta att jag hört meddelandet, eller om jag skulle låta bli och se hur många samtal till det skulle ta innan hon gav upp... Jag ringde upp till slut ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0