Uppdaterat länklistan

Under tiden som jag är på konferens och har det megagott vill jag berätta det att jag uppdaterat min länklista som finns här längre ner på sidan i menyn till höger. Bara att klicka på all text som är understryken och läsa så förnöjt. Har ni också något att göra medan jag är på konferens och har det super ;)

Apologetik på svenska
Jakob från Göteborg svarar på alla möjliga svåra argument mot kristen tro, fast på ett enkelt sätt så att vi som inte är teologer också kan förstå. Apologetik betyder "försvar av det vi tror på", alltså kristen tro.

Beroende av Treo
En kompis till mig var en gång i tiden beroende av treo. Följ hennes väg ur eländet och läs hennes tips och råd om du lider av liknande problem.

Bibeln på Internet
Alltid bra att ha nära till hands om man behöver slå upp ett Ord vid datorn.

Credo Akademins webbshop
Credo Akademin är egentligen en bibelskola, som jag själv gått på faktiskt. Här kan du köpa skolans kurslitteratur och andra mycket bra apologetiska böcker. Rena skattkistan för den som söker genomtänkta svar på kristendomens svåraste frågor eller bara vill gnugga geniknölarna lite extra.

Donationsregistret
Jag har skrivit på att jag vill donera mina organ efter min död. Om jag själv inte behöver dem längre men om dem kan rädda livet på min nästa, då finns det ju ingen anledning att tveka. Jag ber till Gud att de ska komma i rätt händer och till rätt person.

En lagom dos grönt
Bästa bloggen jag känner till om ekologiskt leverne! De testar en mängd ekologiska varor inom olika områden och prisgrupper för att sen skriva en liten recension. Uppskattar att dem är ärliga och grundliga i sina redogörelser samt att de utgår från ett vardagligt perspektiv.

Fina brev till fina människor
Precis vad det låter som. Breven är hemmagjorda och personliga och skickas till dem som förtjänar det. Vilket sätt att glädja sin nästa på, eller hur. Kreativitet i sin bästa form!

Flatebo
Din kristna coola hippa glammiga webbutik! Det bästa är ju att de lever upp till alla de orden på riktigt också. T-shirts, pins, väggdekorer, smycken, väskor, vykort, barnkläder och massa annat är vad de erbjuder oss.

Fridens pensionat
Celia lägger upp kristna anekdoter på sin blogg. De bär alltid på en djup kristen sanning och av någon anledning talar dem för det mesta rakt in i mitt liv och hjärta.

Ge blod - rädda liv
4 gånger om året om du är man. 3 gånger om året om du är kvinna. Tar ungefär 10 minuter varje gång och efteråt bjuds man på gratisfika och en liten gåva. Tänk vad lätt det kan vara att rädda någons liv. Lätt värt.

Kung Clas
Min kära broder i Kristus bloggar om sitt liv som Jesu lärjunge i Sverige på 2000-talet. Ni får gärna skriva till honom i en kommentar att det är på tiden att han uppdaterar bloggen. Hälsa från mig ;)

My milk toof
Hon berättar sagor med hjälp av sina mjölktänder Ickle och Lardee. Allt är i miniatyr. Supersött och kreativt som inget annat jag sett tidigare.

Oss tjejer emellan
Linn Fenerström, pastorsdottern i vår kyrka som gick bort förra året. Hennes blogg är av förklarliga skäl inte aktiv längre, men hennes visdom finns kvar för oss att läsa och lära av.

She smiles, she writes
Från djupet av hennes hjärta. Ärlig och sann. Den vackraste jag läst bland kristna bloggar.

Stefan Gustavsson; samtid och sanning
Sveriges främste apologet, enastående lärare på Credoakademin och författare till storsäljaren "Kristen på goda grunder". Han uttrycker sig bra mycket smartare än jag någonsin kommer lära mig. Följ med i hans aktuella och alltid lika briljanta teologiska utläggningar som han publicerar på sin blogg.

Södermalmskyrkan
Min älskade församling! Som efter varje gudstjänst och andra kyrkoevents lägger upp ett gäng bilder och lite text på vad som hänt. Så det är lätt att hålla sig uppdaterad :)


Fortsätt klicka... Skicka mig gärna fler länktips om ni har :)

Kommentarer
Postat av: Börje :P

du ville ha Rebeccas bloggadress, så here it comes:

http://rebeckhaam.blogg.se

2011-05-08 @ 18:26:42
Postat av: Kung Clas

Jaja, jag ska uppdatera, stay tuned på min blogg ikväll :P

2011-05-09 @ 17:32:43
URL: http://classekung.blogspot.com
Postat av: Jakob

Tack för fina ord om min blogg! Riktigt trevligt dettahär! Men apologetik betyder "försvar" bara. :)

2011-05-10 @ 23:09:11
URL: http://apologetikpasvenska.blogspot.com
Postat av: Craxyknas

Börje: Tack :) Kul! Vad tyckte hon?



Kung Clas: Hm... Jag ser ingen skillnad? ;)



Jakob: Glad you liked it bro :)

2011-05-11 @ 00:03:31
Postat av: Celia

Tack snälla - du är ju underbar!

2011-05-11 @ 09:10:04
URL: http://fridenspensionat.blogspot.com
Postat av: Kung Clas

Det tog längre tid än jag trodde att skriva det, inte klar än :P

2011-05-11 @ 11:19:08
URL: http://classekung.blogspot.com
Postat av: Anders Gunnarsson

Tuve:s sida innehåller en hel del apologetik, även om den är hiskelikt katolsk! Sånt kan ju också behövas som motvikt i detta livet...



http://avemarisstella.blogspot.com/

2011-05-13 @ 20:57:27
URL: http://avemarisstella.blogspot.com/
Postat av: Craxyknas

Celia: Asch nu blev jag generad.. Tack! :D



Kung Clas: Still waiting ;)



Anders Gunnarsson: Välkommen hit och tack för tipset! :)

2011-05-18 @ 22:14:32
URL: http://craxyknas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0