Hälsa på mig i bokshopen


Här sitter jag i kyrkans fina bokshop. Musiken spelar i bakgrunden och hyllorna är laddade med massor av bra böcker. Människorna rusar förbi utanför medan jag sitter ensam här inne. Kan du inte komma förbi och sällskapa med mig? Om du känner för att handla så kom förbi med ett leende, det är alltid gratis och du skulle göra mig så glad. Götgatan 87 är adressen, t-banan är Skanstull. Jag finns här på eftermiddagarna onsdag till fredag nu i veckan. Sitter redan och spanar efter dig :)


Vi har fullt med bra böcker som längtar efter att välsigna någons liv. Ditt t.ex. :)


Bland annat alla våra G12-böcker. Finns på både svenska, engelska och spanska. G12 är den vision vi arbetar med i vår kyrka. En vision baserad på missionsbefallningen som Jesus gav oss. Jag ska förklara visionen mer grundligt för er en annan dag. I vilket fall som helst, G12-böckerna är de bästa böckerna jag någonsin läst. Lovar, och då jag läser mycket.


På mittenbordet brukar vi lägga våra spännande nyheter!


Skyltfönstret visar upp en massa vackra saker. Blommiga smyckeskrin, fjärilsmuggar, pennskrin, bokmärken, anteckningpapper, rosiga fotoalbum med mera... Vi är inte bara en simpel bokshop vet du :)


Söta småplock som vackra bokmärken och vykort med fin text på samt anteckningspapper med ♥ på asken.


Vår massiva cd- och dvd-hylla. Kristen pop, kristen rock, kristen r'n'b... Svenska, engelska eller spanska... Kända och mindre kända artister... Egenkomponerat finns också... Ska det vara ska det vara ordentligt!


När jag sitter här och sneglar på barnhyllan blir jag så glad över att vi inte glömmer bort barnen i vår församling. Liten eller stor, vem du än är så har du rätt att få höra om Jesus. Så är det bara. Det är nåd.



Bakom disken har vi vår Bibelhylla. Finns på flera språk och i olika storlekar.
Ni ser också en skymt av gamla predikningar som vi spelat in från våra gudstjänster.


Bredvid kassan har vi våra snygga smycken från VÅGA. Något våra kvinnliga kunder gillar att beundra ;)

Nu kan du väl inte undgå att bli sugen på ett besök?!
Själv ser jag fram emot att få se ditt leende :)

Kommentarer
Postat av: Fanny

Idag är det Guds dag, heter boken.



Haha, poängen med det hela är att det är fluor som är skadligt för kroppen. Ska göra undersökningar (läs googla) om såpa är det också. Jag tycker om tandkräm och gillar att svälja den. Det är tydligen inte alls bra. Googla fluor bieffekter.



Men jo. Det smakar helt vidrigt. Det kryper i hela kroppen och jag vill helst spy. Måste nog ta reda på om såpa är skadligt, har svårt att tro det.

2011-05-18 @ 22:36:32
URL: http://frokenviksten.blogspot.com
Postat av: louise

VIKTIG INFORMATION!

klart såpa är skadligt. jätte skadligt om vi ska prata klarspråk. det är fettupplösande. tex om man inte diskar med diskhandskar så löser såpan upp underhudsfettet på våra händer. var tvungen att lägga mig i lite och bidra med kunskap haha

2011-05-19 @ 01:41:12
Postat av: Craxyknas

Fanny: Precis som Louise skriver så tror jag såpa är riktigt dåligt för en just för att det är kraftigt nog att ta bort smutsen på vår disk med. Tror verkligen du bör vara försiktig där. Om flour är dåligt för en lär såpa vara 100 gånger värre... Bara en varning. Du är för värdefull för att råka illa. Tack för boktipset! :)



louise: Tack. Fast jag förstår inte det roliga.

2011-05-19 @ 01:52:35
URL: http://craxyknas.blogg.se/
Postat av: Stefanus

Angående ditt vurmande för G12-böcker. Vad är det med dom som gör dom till dom bästa böckerna du någonsin läst?

Har du läst annan kristen litteratur (dvs undervisningsböcker etc från kristna författare)?

Eller jämför du g12-böckerna med icke-kristen litteratur?

Läser du dom på spanska,engelska eller svenska? Har förstått att kvaliteten på översättningarna skiljer sig åt.

Och avslutningsvis, har du när du läser Cesars böcker (för 99% av G12-böckerna är ju skrivna av honom) någonsin prövat det mot Bibeln?



/Stefanus

2011-12-21 @ 09:09:44
Postat av: Craxyknas

Tack för dina frågor, Stefanus! Jag har funderat på att ta upp G12 i ett blogginlägg så det blir perfekt att svara på dina frågor då. Håll utkik, kommer strax :)

2012-01-03 @ 20:23:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0