Söndagseftermiddag och Jesu efterföljare går på krogen


Förmiddagsgudstjänst i Södermalmskyrkan där jag är medlem. Lunch på Jensens Biffhouse. Besök på Hillsong Churchs eftermiddagsgudstjänst. Det har blivit lite av mina goda vänners söndagsrutiner och jag hakar gärna på ibland. Som för en vecka sen till exempel :)


Ni vet väl att Hillsong Church håller till i Göta Källare? Tycker det är så coolt att kristna kommer dit för att prisa Gud på en plats som alla andra dagar i veckan inte är särskilt gudsfruktig. Hur välsignad och hur fritt svävar inte Guds Ande i GK:s lokaler efter tre stora gudstjänster liksom, på ett ställe det där sannerligen kan behövas! Mitt hjärta hoppas och tror att Hillsong gör skillnad i Stockholm. De tar Jesu kallelse att vara ljus i mörker till en ny härlig nivå.


Jonas & Clas kör sina standard-poser i väntan på att dörrarna ska öppnas :)


Syskon i Kristus :)


Sen kände vi på dörren och upptäckte att den redan var öppen.
Jonas gör sig redo för "Jesus-disco" ^^


Clas lämnade in sin jacka och fick ett garderobsnummer. Nr3.


Vi gick ner och satt i loungen. Lyxigt med en kyrka som har en lounge eller hur!
Det här är då jag för er som blivit förvirrade av alla bilder på mina fina vänner ;)

Så kom dessa fina flickor och var glada! Josefine & Sara :D


På gudstjänsten var det fest som vanligt. Wiee så underbart :)


Och det var vår kväll på Göta Källare det! En av dem sista faktiskt. För nu byter Hillsong lokaler för att spräcka sina begränsningar och erövra nya områden. De ska till Nalen! Sjukt inspirerande!
Läs mer om flytten i Dagens artikel här :)

Kommentarer
Postat av: kickan34

En / två frågor:



Du har gud som idol och dyrkar honom.

Du har gemenskap med de som dyrkar din idol.



Är det detta som du kallar kristen? eller är det bara grunden till allt, eftersom du blir helt i extas på Gudstjänst och så?



Jag gillar Bruce Springsteen, och hans musik. Och på konserter blir jag oxå i extas nästan. Är det då samma sak, enligt dig? Att jag gillar hans musik och du gillar Guds ord. (Det verkar vara samma, tycker jag.)



Bara undrar och funderar.



// kickan34

2011-03-18 @ 23:45:45
URL: http://kickan34.blogg.se/
Postat av: Craxyknas

kickan34: Ett svar är på väg i ett eget inlägg :)

2011-03-21 @ 22:44:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0