It's gonna be fun



Förra helgen åkte jag hem till Clas och han bjöd på lunch snäll som han är :)
Vårrullar med chilisås och fullständigt ekologisk sallad; gurka, paprika och advokado - mums!



Vi satte på datorn och lyssnade på pastor Mark Driscoll. För några år sedan fick hans kyrka ställa massa frågor som kyrkan sen sammanställde till en predikoserie där Mark svarar på de nio vanligaste frågorna. Serien heter "Religion saves" där frågor om humor hamnade på åttonde plats av mest förekommande. Det är sant som människor säger; Bibeln berättar att Jesus grät (Joh 11:35) men aldrig att Han skrattade. Marks predikan låter oss dock förstå att det inte alls betyder att Guds son inte hade humor. Titta bara på några av Jesu liknelser. Det skulle vara rätt roligt om jag gick runt med en faktiskt bjälkte i mitt öga och störde mig på din lilla flisa (Matt 7:1-5). Och kan man verkligen trä en kamel genom ett nålöga (Matt 19:23-24)? Mark tar in en utskuren kamel i verklig storlek för att försöka! Ni hör ju att det är en mycket lovande predikning utöver det vanliga. Klicka här och lyssna själva - högst rekomendrat :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0