Efterarbete

Nackdelen med bakning; mycket disk. Lika bra att hjälpa pappa och mamma med diskmaskinen ikväll. Även om det kan verka som en liten kärlekshandling så vet jag hur lättade pappa och mamma blir när jag tar hand om den för då slipper dem tänka på'et och kan vila en stund istället. Ära sina föräldrar var det visst :)

Mina muffins blev förresten inte alls så höga som jag hade hoppats! Alla ni bakexperter där ute, hur i all sin dar gör man för att få dem att höja sådär mycket som bara caféer lyckas med och som blott är dröm när man bakar hemma? Jag vill att den drömmen ska bli verklighet! Är någon kär läsare som kan lära mig kanske? :)


Kommentarer
Postat av: Kung Clas

Se om inte matklubben.se kan vara till hjälp :)

2011-07-08 @ 15:36:38
Postat av: Craxyknas

Kung Clas: Ooooh smart :D Tack!

2011-07-08 @ 23:04:52
Postat av: Anonym

hej och tack för kommentar på min blogg!

Kund service är nog mycket bättre hemma i Svealand, vill jag tro i alla fall. =o) Man måste bara vilja hjälpa sina kunder och inse att utan dem, skulle företaget inte klara sig. Men så tänker de inte här. Det finns så få företag inom samma nisch, att de tror de kan behandla folk hursomhelst. Synd det där…

Angående dina muffins...det är ju ungefär som cupcakes, och när jag lagar cupcakes kan en bra ingrediens vara "buttermilk", och vinäger med bikarbonat. De växer, och blir härligt luftiga, och samtidigt liksom...fuktiga inuti.

Kolla in det här receptet: http://www.joyofbaking.com/RedVelvetCupcakes.html

Ha en bra helg!

2011-07-10 @ 02:39:36
Postat av: Craxyknas

Anonym: Usch ja det lät verkligen inte shysst. Klart man måst vara snäll mot sina kunder! Det är ju för dem man finns till, och som du sa man överlever inte utan dem. Allt annat vore bara dumt. Tack och lov att jag jobbar på en bra kundservice :)

Åh! Vilken fantastiskt tips du kom med! Tusen tack verkligen! Det måste jag prova bums :D Tack!

2011-07-12 @ 10:26:03
Postat av: Josefine

Jag är inte någon mästare på bakning, men den första tanke som slog mig var "massa massa bakpulver". :P

2011-07-12 @ 11:43:37
Postat av: Millah

Hej... Allt bra?

Jag har igång massa roliga tävlingar & det kommer in nya titt som tätt!



Du hittar tävlingarna här---> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2011-07-12 @ 11:54:38
URL: http://millahoman.blogg.se/
Postat av: Craxyknas

Josefine: Mm. Alltså bakpulver fungerar en bit men det smakar för äckligt för att man ska kunna dominera med det. Så mycket vet jag i varje fall ^^



Millah: Ah får se, kanske :)

2011-07-16 @ 23:11:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0