365 soliga dagar

Detta är den dag som HERREN har gjort, låt oss på den jubla och vara glada! (Psaltaren 118:24)

När jag har mina grå dagar då allt känns trist och inget jag gör är meningsfullt. För att inte säga de dagar då allt viktigt jag har att göra reser sig över mig som ett alldeles för högt berg att jag tillslut inte orkar göra något alls. Vad som kan verka som fullständigt värdelösa dagar, ni vet säkert vad jag menar. Men här är ett bibelord som hjälp mig så mycket på det här området. Det påminner mig om att oavsett hur jag känner mig på dagarna så kvarstår ju faktiskt ett faktum; att varje dag är en dag som Herren gjort. Om inte det räcker som en källa till glädje och sol kan man lägga till att idag - just idag och varje dag som ligger för dig framöver - är ytterliggare en dag som vi får gåvan att leva i Herrens nåd. Varje dag är ett tillfälle att tänka på och ta emot det offer han gjorde för oss på korset. Varje dag är en anledning att tacka Herren för hans offer är en gåva som alltid består. I alla väder oavsett vad vi går igenom. Varje dag är ett tillfälle att fira, sjunga och dansa till Herrens ära på grund av hans offer. Varje dag är en "happy day". 

Tänk om vi kunde börja leva i den tacksamheten, det firandet, den glädjen! Vilken livsförändring! Vilken revolution! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0