Fototriss: Tid

Tvätta tvätta, packa packa packa, handla det sista nödvändiga och bra-att-ha, ingen sömn och för lite tid för att hinna äta mat mellan varven. Jag har fixat allt det sista inför resan idag förstår ni. Har verkligen tagit hela dagen (och natten) men nu är allt KLART och om mindre än 12 timmar sitter vi på flygplanet och är på väg. Gaaah helt fantastiskt surrealistisk att det äntligen är dags nu, som vi har längtat!

Men innan jag åker vill jag vara med i veckans fototriss. Har hittat så fina bilder som jag är så nöjd med. Väcker en hel del tankar och minnen till liv... :)


Vi börjar enkelt. En av de snyggaste bilderna jag tagit enligt min egen åsikt. Undrar hur många av veckans triss som innehåller klockor i olika slag :)


För lääänge sen hade jag en god vän som hette Emma. Vad unga vi är på bilden! Vi tappade kontakten ett tag men här om veckan sågs vi igen och jag fascinerades över att det kändes som att det bara var igår vi satt i hennes rum och tittade på Sailor Moon tillsammans. Gammal vänskap rostar aldrig? Jag hoppas i varje fall att vår vänskap ska få blomstra upp igen det här året :) (Ber om ursäkt för våra läskiga röda ögon...)


I veckan hittade jag en hel hög med vackra gamla brev och vykort i min gamla skrivbordslåda. Som det här t.ex, till mig från min moster år 1990. Året innan min syster föddes. Hade jag ett liv innan jag fick en så fin syster? Jag minns ju inget av den tiden för jag var så ung och idag är Lollo en så självklar del av mitt liv att tanken på att vara utan henne är helt befängd. Jag kom av mig när jag såg det här datumet, trodde faktiskt inte att det var sant. Min syster som är så underbar och som gör mitt liv så rikt. Har inte hon alltid funnits vid min sida? Logiskt vet jag ju att det är tre års ålderskillnad, men i hjärtat mitt känns det som att jag älskat henne hela livet och inte bara de senaste 19 åren ♥

Det var mina tre bidrag. Klicka här för att hitta de andra bidrag på samma tema!

Kommentarer
Postat av: Christina

Hej!

Fin kombination av bilder och fina reflektioner över ditt urval av bilder. Lycka till på resan!

2011-01-22 @ 09:28:21
URL: http://christinapictures.wordpress.com/
Postat av: Liw- mamma till Mait och mini i magen

Det var en annorlunda tolkning av tid, men väldigt bra!



Tack!

2011-01-22 @ 09:42:15
URL: http://liwetochvardagen.se
Postat av: louise

den första bilden kan väl inte vara den bästa du har tagit med tanke på att den är ur fokus, menar du att det är det snyggaste motivet?



och jag måste bara rätta till lite i allt det fina du skrev om mig(tack för det), de senaste fem åren har vi ju inte haft någon kontakt alls. mycket obefintlig och så begränsad att det inte kan klassas som kommunikation! så nitton minus ca fem år.



max 13,5 år har vi kännt varandra.



hoppas du får det bra i colombia

2011-01-23 @ 20:37:10
Postat av: Craxyknas

Christina: Tusen tack :)



Liw: Stort tack! Jag gillar att vara lite annorlunda så det var en fin komplimang :)



louise: Det är just det att bilden är so oskarp som gör att jag gillar den så mycket. Cool bild tycker jag! Vem har sagt att alla snygga bilder måste vara skarpa :)



Du har rätt i att vi inte haft någon vidare kommunikation de senaste åren. Men du ska veta att oavsett hur lite vi haft kontakten har du alltid funnits där i mina tankar och likaså min stora kärlek till dig. Även om vi inte stått varandra särskilt nära har det alltid varit självklart att jag haft en syster. Därför är jag så glad att vi börjat knyta kontakten igen, sakta men säkert. Jag har aldrig glömt dig, Lollo. Väldigt ledsen att jag inte visat det för dig på så många år. Det försöker jag bättra på nu <3



Tack kära syster. Colombia var fantastiskt!

2011-02-04 @ 15:34:12
URL: http://craxyknas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0