För att listor är himla roligt

Hittade en lista och tänkte "listor är ju roligt". Listor är väl ändå ett obligatoriskt fenomen hos oss bloggare? Skämt åsido, hehe. Jag erkänner jag tog bort de frågor jag tyckte kändes orelevanta. Inte för jag tror det kommer märkas. Listan blev ändå milslång. Det tyckte jag var roligt :)

KÄRLEK
1. Är du singel nu? - Jaaa och livet har faktiskt aldrig varit bättre! Singellivet är sjukt underskattat i dagens samhälle :)
2. Föredrar du långa förhållanden istället för korta? - Ja, det är klart. Varför slösa tid på relationer som ändå inte kommer leda någon vart? Onödigt.
3. Är du redo o satsa på ett seriöst förhållande nu? - Det tror jag Gud vet bättre än jag.
4. Sagt jag älskar dig till någon utan att mena det? - Ja tyvärr någon gång när jag var tonåring och känslorna förvirrade mig som dem så ofta gör i den perioden av livet. Idag har jag lärt mig att ärligt kunna tolka mina känslor och det är jag djupt tacksam över.
5. Sagt jag älskar dig till någon och verkligen menat det? - Absolut :) Mina närmsta vänner som stöttar mig i allt och lite till ♥
6. Somnat gråtande pga kärleken? - Nej. Hur skulle det vara möjligt, kärlekens karaktär är ju av alltid av godo. Däremot har jag gjort det pga bristen på kärlek. Alltså när jag eller någon jag känner valt att såra istället för att älska. Dumt val för övrigt. Råder er att försöka låta bli det.
7. Varit på en blind date? - Haha. Nej :)
8.Hur länge har du varit tillsammans med någon som längst? - Ärligt talat så tappade jag räkningen. Vilket egentligen bara visade sig vara bra då det inte höll i längden. Nu ser jag fram emot den livslånga relation Gud planerat för mig. DÅ kommer jag inte tappa räkningen! :)
9. Är du kär nu? Hehe. Inte alls faktiskt :)
10. Har någon du varit tillsammans med någon som ljugit för dig? - Ja.

KOMPISAR
1. Har du nån bästa vän? - Jag tror det. Alltså jag menar bara att det är svårt att välja enbart en :)
2. Är du ofta med dina vänner? - Ja! Det är viktigt att jobba på att bevara vänskapen ty vänskap är en dyrbar gåva vi bör ta vara på. Sen är ju mina vänner så himla härliga att umgås med så hur skulle jag kunna låta bli liksom :D
3. Vad brukar ni hitta på? - Prata massor, hehe. Äta. Spela spel. Gå i kyrkan. Fika. Shoppa. Be. Gå på bio och teater.
4. Bästa minnet med nån vän? - Det måste ha varit nu i vintras. De gav mig ett så oerhört stort stöd när jag behövde det som allra mest. De fick mig att känna mig djupt älskad och oerhört värdefull. Gav mig hopp när det såg som mörkast ut. Ett inlägg om vad som hände och varför deras stöd var så ovärderligt är på gång. Stay tuned, sannerligen en historia värd att vänta på :)
5. Säg namnet på en riktigt bra vän? - Ella. Clas. Maria. Sofie A. Elisabet E. Josefine. Carolina. Jonna. Min syster, Louise. Eller jaha. Bara EN stod det... ;)
6. Kan du vara dig själv med dina kompisar? - Absolut.
7. Litar du på din bästa vän? - Det är väl klart. Vänskap utan tillit vore inte äkta.
8. Har någon av dina närmaste vänner någonsin svikit dig? - Är inte det oundvikligt? Vi är ju inte mer än människor i en felvriden värld. Tack Gud för förlåtelse!
9. Har någon av dina närmaste vänner fått dig att gråta? - Säkert. Även det oundvikligt skulle jag tro. Men igen, tack Gud för förlåtelse och upprättelse!
10. Vart bor din bästa vän? - Södertälje och Stockholm. Som sagt, kan inte välja bara en bästa vän ;)
11. Snackar du och dina vänner mycket skit om andra? - Nej.
12. Har du ljugit för någon kompis någon gång? - "Någon gång" som i någon gång i hela livet? Ja säkert. Men inte nu för tiden. Ärlighet lönar sig har jag lärt mig.
13. Vilken kompis var du senast med? - Om man inte räknar mina föräldrar, Emma L när vi fikade igår :)
14. Har du många kompisar i din klass? - Det är svårt. Jag går liksom inte i skolan just nu ;)
15. Två stycken vänner som du känt sen du var liten? - Det låter kanske tråkigt, men jag har ingen av mina barndomsvänner kvar idag. Har en kompis som jag känt sen dagis och vi pratar väl några gånger om året sådär. Annars är det Josefine som jag känt längst, sen årkurs åtta. Hon är en fin tjej :)

SISTA SOM
1. Du fick en puss av? Jag tror pappa pussade mig på kinden igår.
2. Sov med dig i samma säng? - Stampe? Min kramgoa gosekanin :)
3. Du delade ett riktigt skratt med? - Jag, Maria och Sofie S kiknade av skratt i söndags. Då Clas och Jonas drämde på med Darkness "I believe in a thing call love" i högsta falsett på Singstar. Skitkul, haha!
4. Du gick på bio med? - Allra senast jag var på bio gick jag själv och njöt av mitt eget sällskap. Men innan dess var det med Ella då vi såg "Tusen gånger starkare". Ingen höjdarfilm förövrigt.
5. Du höll i handen? - Också pappa tror jag bestämt :)
6. Du gick på stan med? - Emma L. Hon följde med mig för att titta på pulkor.
7. Delade en pizza med? - Jag delar aldrig pizza, tar alltid en egen. Annars blir man ju inte mätt :P
8. Du ringde? - Vaccincentralen, haha!
9. Skickade ett sms till dig? - Carolina, mina kära celledare :)
10. Du kramade? - Pappa!
11. Gjorde dig lite besviken? - Mig själv. För att jag inte gick och la mig i tid igår. Oerhört dumt.
12. Gjorde dig mycket besviken? -  Jag blir sällan djupt besviken som väl är så det har jag glömt.
13. Du skrev med på msn? - Ella och Clas om jag minns rätt. Var så länge sen att jag nästan glömt att msn existerar.
14. Du snackade skit om? - Jag försöker låta bli att slösa energi på att snacka skit.
15. Du åkte bil med? - Pappa.
16. Gav dig en komplimang? - Clas tror jag.
17. Du kollade på film med? - Pappa.
18. Du åt med på resturang? - Mamma. Vi åt tacotallrik :)
19. Betalade någon åt dig? - Ja, mamma bjöd så rar som hon är.
20. Du grät inför? - Gud.

BOENDE
1. Bor dina föräldrar tillsammans? - Jajamen :)
2. Har du eget rum? - Snart.
3. Egen tv? - Ja tyvärr. Jag gillar inte tv, man fastnar så lätt vid den och får inget gjort. Den lever verkligen upp till sitt smeknamn; dumburk.
4. DVD? - Inbyggd i tv:en och datorn.
5. Boxer? - Nej. Men det är bara skönt att slippa.
6. Vilka färger går i ditt rum? Fråga mig i mars igen. Det är först då jag har ett eget rum. Jag har flyttat hem till mina föräldrar igen förstår ni. Förut bodde jag ju i Åkeshov. Så nu måste jag rensa ut mitt gamla barnrum innan jag kan börja bo och leva där. Mycket jobb men SÅ värt det :)
7. Har du stor golvyta ? - Inte stor men tillräckligt.
8. Får man plats att sova fler än en i din säng? - Då får man nog ligga trångt. Men det spelar ju ingen roll för mig. Jag ska ändå inte dela säng med någon förrän jag gift mig och då har jag och min man säkert införskaffat en dubbelsäng.
9. Är köket stort? - Jag tycker det.
10. Ismaskin - Nej. Känns väl onödigt?
11. Micro? - Ja.
12. Glass i frysen just nu? - Nej. Men godis i godisskålen ;)
13. Fler än ett badrum? - En toa och ett badrum.
14. Badkar eller dusch? - Dusch.
15. Tvättstuga? - Ja.
16. Balkong? - Ja.
17. Bra grannar? - Oja :)

DIVERSE
1. Favoritfärg? - Rött.
2. Mobiltelefon ? - Sony Ericsson. Fråga inte vilka bokstäver och siffror som följer efter för det vet jag inte.
3. Skola och program? - Ingen och ingen. Hehe.
4. Senaste filmen du såg? - Jurassic Park 3. Om den gills, för jag somnade efter halva.
5. Senaste låten du lyssnade på? - Through Heaven's Eyes av Brian Stokes Mitchelle, från filmen "Prinsen av Egypten".
6. Vad står det i ditt äldsta sms som du har kvar i mobiltelefonen - "Hallå tjejen... Skulle du me ti grönan imorgon? Jag följer me om du följer med" Från Linda D förrförrförra sommaren :)
7. Hur många timmar har totalt pratas i din telefon? - På min nuvarande mobil 115 timmar. Jisses vad mycket!
8. Hur många SMS har du totalt fått på din telefon? - Fått vet jag inte. Men jag har skickat 21759 st. Är en så hög siffra normal eller har jag skickat skrämmande många...?
9. Hur många MMS har du totalt fått på din telefon? - Fått vet jag inte. Men jag har skickat 105 st.
10.Vad åt du till middag igår? - Risotto med kyckling och paprika, mums! Min systers härliga tips :)
11. Har du duschat idag? - Haha. Nej... Igår.
12. Vad var det senaste du sa till din mamma ? - Att det var mormor i telefon :)
13. Vad var det senaste din mamma sa till dig? - Hon frågade vad jag gjorde. Om man inte räknar hennes "ok" som svar då jag sa att mormor ringde... Hehe.
14. Har du skolkat någon gång? - Nästan aldrig faktiskt. Jag är väldigt plikttrogen av mig och gillar inte att bryta regler.
15. Är du en svartsjuk person? - Inte om man satsar på att bygga tillit som en grundsten i relationen.
16. Går vänner före en partner?  - Det beror lite på vad som är på gång för tillfället.
17. Kommer du bra överens med din familj? - Ja ♥
18. Vad ska du äta till middag ikväll ? - Risotto. Matlåda från gårdagen :)


Så. Nu vet ni ännu lite mer om mig :)
Jag tycker om dig.

Kommentarer
Postat av: Andreas

Hej. Råkade av en slump se att du nämnt nånstans att du bränt dig i ansiktet riktigt illa (i höstas eller vad det var), men på din bild ser jag inget av den skadan? (ja man blir väl lite nyfiken i en strut).



2011-01-12 @ 22:38:49
Postat av: Andreas

Varför kommer det aldrig med det man skriver? Bra din sida som håller på så här...Om du förhandsgranskar så är det väl bra om det står i sånt fall, annars får du kanske ordna upp tekniken här...

2011-01-12 @ 22:43:31
Postat av: Andreas

"Bara" din sida som håller på så här skulle det stått i förra...

2011-01-12 @ 23:56:20
Postat av: Craxyknas

Men hej, Andreas! Vad roligt att du fortfarande tittar förbi här :) Jag håller på att spåna på ett inlägg om det så snart får ni reda på vad som hänt. Anledningen till att det inte syns på bilden är för att bilden togs tidigare.



Jag vet inte varför det du skriver inte kommer med. Jag förhandsgranskar inte. Men era kommentarer syns tillslut man får bara vänta någon minut sådär. Tålamod, min vän :)

2011-01-15 @ 16:26:57
URL: http://craxyknas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0