Colombia dag 3


Måndag - och ÄNTLIGEN konferensdags!!!!
Sueño är spanska för "dröm" vilket var temat för konferensen; Guds dröm för mitt liv.


Nedräkning - 3 sekunder kvar...!


Så vandrade dagens värdar ut på scen, och vi var igång!


Lovsång. Eller ska man säga lovsångskonsert, varenda lovsångstillfälle var nämligen som en enda stor konsert. Stod en hel hop med konferensdeltagare och hoppade framför scenen och på bilden får ni en aning om hur fantastisk ljussättningen var. Ska man prisa Gud kan man väl lika gärna göra det med stil!


Den här dagen spelade bandet Generación 12. Ett spanskt band från MCI som sjöng på spanska, men med tolkning i öronen och texten på stora bildskärmar gick det relativt bra att hänga med ändå. Språk är intressant och efter att ha sjungit sångerna några gånger känner man igen dem. Ungefär så här bra lät det :)


Pastor Céasar Castellanos, grundaren av MCI, undervisade oss utifrån hur David besegrade Goliat. Att David var en simpel fåraherde, det som gjorde skillnad var inget i honom själv utan det faktum att Gud utvalt honom. Är du en normal simpel människa? Bra, då är du kvalificerad för att göra Guds verk. "Lord, use the nothingness in me." Utifrån berättelsen när Jesus mättar 5000 män med 5 bröd och 2 fisk lärde vi oss att Gud kan multiplicera de allra minsta gåvor om vi bara lägger dem i Hans händer för Han att använda. Bara så frö av tro - det fröet kommer växa sig större.


Vi åt kvällsmat på köpcentret. Jag åt jättegoda creepes med glass, grädde och massa bär till.

Sent på kvällen gav Gud mig något som mitt hjärta länge längtat efter. Gud är liv och Han vill hela mig på alla områden i mitt liv. Vägen dit har varit sjukt smärtsam på många sätt. Å andra sidan har ingen påstått att det är lätt att följa Jesus. I efterhand kan jag bara säga att det är värt det. Även om processen gör ont vill jag hellre sluta befriad och helad än gå bärandes på bitterhet och rädsla för resten av livet. Tycker du inte? ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0