Pengar växer inte på träd! ...eller?


- Jag undrar varifrån dem fick tanken att det var en sedel till var och en. Själv hade jag hade förtjust samlat på mig allihopa för här gäller det att ta vara på tillfället!
- Gillar paret som tar ett par stycken, och sen pekar ut trädet för de andra som går förbi. Dem vill dela med sig av glädjen och förvåningen. Det är därför vi krisna talar om vår tro, people. Vi vill dela med oss av allt gott.
- Kvinnan med cykeln som inte vill ta för sig av någon sedel, men som ingen undgår att hon är rejält nyfiken då hon står och beskådar trädet i bakgrunden medan hon talar i telefon - jättelänge.
- Kvinnan i jeans och klackskor som inser att det värdefulla ögonblicket måste dokumenteras i ett foto innan hon i lugn och ro kliver fram och rikligt tar för sig av gåvorna.
- Mannen i röd t-shirt som fotar, ringer en vän och noga inspekterar sedlarna på nära håll. Utan att till synes plocka med sig någon av dem.
- Mannen på cykeln som får syn på den lösa sedeln på marken, men som aldrig tittar upp och därmed missar den verkliga guldgruvan som finns i trädet.
- Alla de som böjer huvudet för att inte stöta ihop med löven och sedlarna. Alla de som missar miraklet eftersom de är för snabba i sin iver att inte beblanda sig med det. För pengar växer inte på träd, det vet ju alla! Eller hur?
- Mammorna som stoppar ned ett par sedlar i barnvagnen. Föräldrar som för vidare den gudagivna gåva de själva fått en gång.
- Främlingar som aldrig skulle ha tilltalat varandra om det inte vore för just pengaträdet.
- De som går förbi trädet flera gånger utan att upptäcka det.
- Den siste mannen vi får se, som tittar på trädet utan att verkligen se det.

Hur reagerar du när du hör mirakelhistorier och om sånt som logiskt sett verkar för bra för att vara sant? Ta chansen. För tänk, bara tänk, om det fanns den minsta möjlighet till att det faktiskt var sant ändå. Tänk vad du då skulle gå miste om... En risk jag inte vill ta i alla fall.

Kommentarer
Postat av: June

Sv: Det är svårt att förklara, men när jag ska dra första draget så sätter jag ner penseln en millimeter från nagelbandet och håller den stilla där i bara en sekund innan jag gör penseldraget. På den sekunden hinner färgen på penseln lägga sig på nageln och sprida ut sig lite vid nagelbandet så linjen blir jämnare och inte så kantig. Det är skitsvårt att förklara, jag måste fundera på om jag kan filma det och visa hur jag gör.

2011-12-08 @ 14:37:33
URL: http://junesabstracts.blogg.se/
Postat av: Craxyknas

Åh en film vore ju underbart om du orkade göra det! Som en som jag som alltid alltid lyckas måla utanför skulle vara väldigt tacksam för :)

2011-12-10 @ 23:45:26
Postat av: Oscar

shit, vilken häftig film! jag fattar inte att ingen plockade alla sedlar. coolt att folk tog ba en sedel och sen gick därifrån :) hur är läget med dig? kram

2011-12-22 @ 18:31:16
URL: http://bibelord.wordpress.com
Postat av: Craxyknas

Oscar: Jag vet! Förstår det inte heller, jag hade plockat med mig hela trädet ^_^ Tack det är jättebra med mig. Jobbar ju på kundservice nu och det är jättekul. På fritiden träffar jag vänner, går till i kyrkan, lagar mat, skriver och fotar och bara har ett väldigt bra liv :) Vad gör du nu för tiden, Oscar? Kram!

2011-12-22 @ 20:24:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0