Man tager vad man haver, och ger till dem som inte haver

Min kamera var alldeles ny och fin men jag saknade ett kamerafodral till den. Vågade knappt ta med den någonstans eftersom jag var så rädd att den skulle mosas av alla andra saker jag hade i min väska. Då var det någon smart person som kom på att Clas hade ett fodral till övers som han inte använde. Så fick jag det av honom, snäll som han är. Passade min kamera perfekt och vips kunde jag ta med mig kameran vart jag ville och noga dokumentera och bevara alla mitt livs ljuvliga ögonblick. Skönt att spara in ett par slantar på att köpa ett nytt. Kanske låter som en liten sak att få men jag blev jätteglad för det ska ni veta :)

För något år sedan fick jag reda på att Clas inte ägde något köksförkläde. Jag tror det var i samband med att hans skjorta blev alldeles mjölig när vi skulle baka något. Jag kom på att jag faktiskt hade ett extra förkläde hemma som jag bara använt ett fåtal gånger. Nu för tiden bor det förklädet hemma hos Clas där det kommer till nytta mycket mer än vad det hade gjort om det legat kvar i mitt gamla förråd :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0