2. Din första kärlek

Du som möter mig som jag är.
Med dig kan jag vara fullständigt ärlig.
Du hjälper mig lösa vanliga vardagsbekymmer.
Och när jag har allvarliga problem finns du där på nolltid.
Likaså när jag ställs inför verklig ondska.
Du utmanar mig ständigt med nya roliga utmaningar.
Uppenbarar mina synder och rädslor så att jag kan bryta med dem och utvecklas som person.
Du tar bort de bördor som är så djupt dolda i mitt inre att jag själv blir förvånad över att jag burit på dem.
För du känner mig bättre än någon annan.
Min bästa vän.
Omständigheterna spelar ingen roll, har jag bara dig vet jag att jag klarar mig.
Du välsignar mina livsdagar med det allra bästa.
Varje dag är en ny dag fylld av din enorma glädje och djupaste frid.
Jag är din ögonsten.
Din prinsessa.
Du har behag till mig.
Du dog hellre för mig än lät mig gå förlorad.
Du har gjort mitt liv till ett stort spännande äventyr.
Längtar efter att alla dina drömmar för mitt liv ska bli verklighet.
Mitt liv flödar över tack vare dig.

Det må vara hur klyschigt som helst men det finns ingen större sanning än detta. Min första kärlek i livet är Jesus Kristus ♥

Kommentarer
Postat av: Oscar

Amen!

2011-04-03 @ 23:55:44
URL: http://bibelord.wordpress.com
Postat av: Craxyknas

Oscar: Amen broder :)

2011-04-06 @ 21:46:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0