För att vara död verkar Jesus ovanligt levande i Sverige just nu

Det är uppenbart att jag inte är i Taizé längre. Där var allt så lugnt och stilla, nu är jag tillbaka i staden och är händer allt på samma gång. Det är därför jag varit så dålig på att blogga och svara på era fina kommentarer nu när jag kommit hem. Har haft en massa att göra. Jag ber ödmjukast om ursäkt, det kommer bara inte just nu.

I helgen är det också något som händer. Då ska jag på en konferens i Södermalmkyrkan. G12-konferens med temat att "nå dina generationer". Exakt vad G12 är får jag berätta för er en annan dag men ni hör ju på temat att det handlar om att sprida evangeliet till min generation, alltså Sverige.

Jag tror Gud vill göra saker i vårt älskade land. Och inte bara där, jag tror han kommer (!) göra saker. Vi har världens möjligheter med en allsmäktig, käreksfull Gud som övervunnit döden. Hör bara på Göran Skytte och vad han sa på Jesusmanifestationen förra året. Visst blir man så himla pepp, eller hur? :D

AMEN! ♥


Kommentarer
Postat av: Kung Clas

Jag säger verkligen AMEN :D

Väckelsen är verkligen nära.



Tycker det var rätt klockrent att säga "himla" pepp i sammanhanget. ;)

2010-05-08 @ 15:43:13
URL: http://classekung.blogspot.com
Postat av: JULIA

Pepp är verkligen ordet!! :D

<3

2010-05-08 @ 18:07:21
URL: http://ijuliasverklighet.blogg.se/
Postat av: frida

gjort idag då ?? :)

kram

2010-05-08 @ 19:21:45
URL: http://fridasvedh.blogg.se/
Postat av: Craxyknas

Kung Clas: I know - det känns liksom i den andliga luften :D Haha, det har jag faktiskt inte tänkt på men så rätt du har ^^



JULIA: AMEN! :D Kram, syster <3



Frida: Har svarat på din blogg :)

2010-05-12 @ 22:00:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0