Någonsin funderat på kyrkans ungdomsgrupp?

Igår upptäckte jag en tidningsintervju som en av mina gamla Credokollegor Jasmine deltagit i (klicka här för att läsa henne blogg). Tänkte jag skulle visa den för er eftersom den beskrev så pass bra vad ungdomsgrupperna i kyrkan egentligen sysslar med och varför man kan gå dit. Perfekt för dig som ung och nyfiken på Gud eller oss kristna :)
Många forskare blir troende när de
fördjupar sig,

Så klicka här för att läsa tidningen i pdf-format och scrolla till sida 10. Tidningen heter Kyrkbladet och är ges ut av Svenska kyrkan i Kungälv och Ytterby. Ungdomsgruppen är den i Kastala kyrka.

– Det är inte ledarnas Kefas utan ungdomarnas – det här är deras ställe, säger Jasmine. Vi fikar tillsammans och har bön tillsammans. Alla är här på lika villkor. Och det känns väldigt skönt att det är fokus på Gud, det ungdomarna själv som vill det.

– Jag hoppas få ge ungdomarna förtroende och kunna hjälpa dem in i en relation med Gud. Jag blir så positivt överraskad av konfirmanderna varje gång, de är så härliga! Jag känner att jag har något att ge dem och att jag blir använd av Gud.

Jag vill verkligen rekommendera dig att söka upp din närmaste kyrkas ungdomsgrupp. Du som är nyfiken, ta med dig en vän och undersök vad kyrkan egentligen är för något. Du som är skeptisk, ta med en vän och gå ändå. Du kan ju inte dissa någon som du inte känner till, eller hur. Och om du ändå inte tror på Gud har du la inget att oroa dig för. Kom igen - gör ett försök. Det värsta som kan hända är att ditt liv blir upprättat, förvandlat och tusenfalt välsignat :)

(Känner dock att jag måste lägga till en liten varningstext. Se till att ditt kyrkobesök blir hos en sann bibeltrogen kyrka där människorna prisar och älskar Jesus och strävar efter att tjäna honom. Annars kan det bli så fel så fel. En tråkig varning men tyvärr nödvändig då så många av dagens svenska kyrkor fallet i det liberala träsket för att mer likna en fritidsgård än en kristen ungdomsgrupp och det är en stor skillnad.)

Mig hittar du de flesta fredagar på Götgatan 87 här i Stockholm (t-bana Skanstull) där min kyrka har sin ungdomsgrupp. Du är så varmt välkommen :)

Kommentarer
Postat av: Becca

Sv:Tack så mkt :)



hur går det med design idéer?? glöm inte att skicka det till min mejl ;) (om du fortfarande vill förstås <3)

2010-12-14 @ 06:28:47
URL: http://randomness.webblogg.se/
Postat av: Craxyknas

Becca: Jag vill verkligen, Becca, det är inte alls det :) Jag är så tacksam att du vill göra det här för mig, och gratis dessutom! Stort tack ska du ha <3 Mitt problem är att jag knappt har någon erfarenhet av bloggdesign så jag har svårt att komma på vad det är jag söker. Jag har ingen aning om vilka möjligheter som finns och vad man kan hitta på för kul. Jag är nybörjare helt enkelt.



Det enda jag vet är att jag skulle vilja ha någon slags bild på mig och någon bild som representerar Jesus. Ska välja några bilder och skicka till dig :) Sen vet jag att jag gillar pastellfärger särskilt rött, hjärtan och rosor. Om du får någon fantastiskt kreativ idé av de få ledtrådar jag har so far får du jättegärna hjälpa mig och komma med förslag! För själv famlar jag lite i mörkret förstår du. Men jag ska kolla igenom mina bilder och maila dig några så får vi se vad vi kan hitta på :)



Igen, tusen tack för att du hjälper mig, Becca!! <3

God jul :)

2010-12-14 @ 18:37:01
URL: http://craxyknas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0