Gästbloggare

Titta här, jag har gästbloggat :D

Det började med att Henrik bloggade om Frizon där diskussionen i kommentarfältet handlade om hur man ska nå ut med evangeliet till ungdomar, de som inte vet om det är lärjungar, de som inte tagit ställning och de som tror sig vara kristna för att de växt upp med kyrkan men aldrig förstått vad evangeliet handlar om egentligen. Så jag skrev en liten analys på Sveriges kristenhet idag. Henrik gav mig beröm och tog till sig det jag skrev på allvar så pass att han sa  att han själv behövde höra det och göra något åt det. Vilket föredöme va, en lärjunge som är villig att formas! Jag blev paff men mest rörd när han frågade om han fick publicera min kommentar som en gästblogg. Självklart fick han det! Jag blir alltid jublande glad när Gud använder mig så att jag får tala in i andra människors liv.

Kanske kan det tala in i ditt liv också? Faktum är att jag själv behöver jobba på det jag skrev. Det är en sak att ha en teori om problemet, det är en annan sak att faktiskt göra något åt det så att problemet tillslut upphör att existera. Så kom igen, låt oss göra en kraftansträngning tillsammans. Vad tycker du om det jag skrev? Hur ska du göra för att förändra vår situation? Berätta för mig :)


Ett hjärta för världen

Kommentarer
Postat av: Kung Clas

Nu han jag bara läsa i korthet, så jag får återvända och läsa det du skrev och ta mig mer tid.



Men wow! Amen indeed :)

Kul att få gästblogga dessutom.



Jag återkommer med en längre kommentar men en nyckel till förändring tror jag är bönen "Send revival, start with me!"...helt enkelt väck och förvandla mig så att vi får väckelse.



Men som sagt I'll be back with more :)

2010-08-26 @ 00:31:15
URL: http://classekung.blogspot.com
Postat av: Craxyknas

Kung Clas: Tack så mycket, Clas! Jag vet, det var verkligen en ära att få gästblogga :) Jag ser fram emot din kommande utförligare kommentar :)

2010-08-30 @ 22:34:35
URL: http://craxyknas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0