Craxy's tankeställare - Våga förverkliga din dröm, det lönar sig

"If you have a dream, live it."

För ungefär 1,5 år sedan tyckte jag Gud sa att jag skulle börja en kvällskurs. Det passade mig bra, för jag ville gärna ha ett nytt intresse och utveckla min kreativa ådra. Jag bestämde mig för att hoppa på en teatergrupp. Jag kände ingen i gruppen men det gjorde ingenting för nya bekantskaper sökte jag också. Ikväll har jag min tredje föreställning. Vi ska spela upp en pjäs av August Strindberg, "Leka med elden". Jag är faktiskt inte så nervös. För jag vet att jag har utvecklats sen mitt beslut den där dagen för 1,5 år sedan. Jag är bra på skådespeleri. Jag kan min karaktär i den här pjäsen. Det här kommer gå bra. Och det är fruktansvärt roligt! Visst märks det att teatern verkligen gjort underverk för mitt självförtroende också?

Nu sträcker sig mina teaterdrömmar långt bortom en simpel kvällskurs, så vi får väl se om Gud gör något åt den saken också. Jag litar på honom, så blir allt bra ♥

Ibland är inte steget till en förändring så väldans stort. Det kan verka läskigt i början, men jag vill uppmuntra dig till att våga. För som du ser i min berättelse, det kan lätt vara värt det på flera av livets områden!

Maila mig gärna, om du vill berätta för mig om din dröm :) [email protected] är adressen och den är till för att användas frlitigt så känn dig friare än friast!

Kommentarer
Postat av: Kung Clas

För lite mer än 2 år sedan ville jag komma med i mer evangeliserande sammanhang (samtidigt som jag inte riktigt var säker på att jag var så evangelistisk)...du vet ju vad jag pysslar med nu :p

2010-04-21 @ 21:02:39
URL: http://classekung.blogspot.com
Postat av: Craxyknas

Då får vi säga ett jublande AMEN för det!! :D

2010-05-11 @ 17:49:06
URL: http://craxyknas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0