Något för oss kristna läslusar

När jag var liten flicka samlade jag på bokmärken. Det slutade med att jag idag har en hel hög olika sorters roliga och unika bokmärken. Och det är heltoppen, särskilt för en såda läslus som jag! Men nu, nu har nya vyer öppnats framför mina ögon. Nu har jag upptäckt det bokmärke jag allra helst använder för att hålla koll på vart i boken jag är någonstans. Ett favoritbibelord och/eller en fin bön t.ex. Fader vår. Myskänslan förhöjs till tusen och jag börjar läsningen med ett leende eftersom det är en så fin påminnelse om det bästa jag har här i livet. Då mår jag gott. ♥



Vilket bibelord skulle du välja som bokmärke? :)

Kommentarer
Postat av: Andreas T

Ha ha, du har samma skrivstil som jag hade när jag gick i skolan. Samma naglar har vi med, korta dvs, dina vänner tycker väl du är knäpp som inte har långa naglar.

2009-09-09 @ 20:56:39
Postat av: Craxyknas

Haha, vad coolt!! Jag diggar din skrivstil i så fall, eller fd. skrivstil kanske det är. ;D Nejdå, det tycker de verkligen inte är konstigt alls. :) Hoppas inte dina vänner tycker det om dig heller, det vore tråkigt...

2009-09-09 @ 21:26:36
Postat av: Jennie

Har ju redan ett:_=

ALLT FÖRMÅR JAG I HAN SOM GER MIG KRAFT:



min absoluta favorit.

2009-09-10 @ 17:48:25
URL: http://kristen.blogg.se/
Postat av: Benjamin

Har ett som jag ska kolla upp hur det lyder, tills vidare får det bli en bön som jag gjorde bokmärke av när jag var blott åtta vårar (eller något sånt).



Käre Far i himmelen

tack att jag finns till.

Hjälp mig leva riktigt

göra det du vill.

Lär oss här på Jorden

tycka om varann.

Låt oss få en framtid

skyddad av din hand.

Amen

2009-09-11 @ 23:58:30
URL: http://crisisflink.wordpress.com
Postat av: Mia

Hejsan! Jag gillar verkligen din blogg- den är riktigt intressant. Är agnostiker men älskar kristendomen och det är härligt att läsa vad du skriver.

2009-09-13 @ 22:43:07
URL: http://metrobloggen.se/abusetoclass
Postat av: Craxyknas

Jennie: Mm, det är ett starkt ord, det :D



Benjamin: Wow. Att du skrev den när du var så ung. Duktig du är! Imponerande :)



Mia: Hej. Men oj, vad roligt! Tack så jättemycket! Blir alltid så härligt uppmuntrad när mina läsare skriver fina saker om min blogg :) Och att jag inte bara har kristna läsare är ju dunderkul :D Tack!

2009-09-14 @ 14:03:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0