Hjälp, min pappa har tappat bort sin ring...

En fin ring men en blå safirsten i, som han fick från min mamma och mormor för ungefär 20 år sedan. En speciell ring som pappa brukade ha på sitt lillfinger varenda vakna minut han hade.

Det var en vanlig torsdagsmorgon. Pappa gjorde sin morgonrutin som vanligt. Badrummet, frukost, hämta hö från boden till kaninen. Och så i bilen till jobbet upptäckte han plötsligt att ringen var borta. Helt out of the blue bara sådär.

Igår kom jag och min temperära inneboende, Elisabet som är Credo inspiratör i Göteborg, hem till mina föräldrar. Kanske var det så att mamma märkte att det kom in två personer med Helig Ande boende inom sig, för helt plötsligt började hon fråga oss frågor om bön. Om man kan be till Gud om man tappat bort något, som pappas ring nu då. Vi fick ett jättefint samtal och även vittna lite. Jag hoppas verkligen att Gud tog till vara på tillfället hos mamma...

Nu har jag och Elisabet lovat att vi ska be Gud om att vi ska hitta ringen igen. Kan inte ni också hjälpa till?


Så här ser den ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0