Hur lever vi som kristna?

Kommer ni ihåg Craxy's tankeställare om livet som kristen? En av dem första tankeställare jag skrev. Jag fick en supermegabra kommentar till den tankeställaren. Och jag vill publicera den som en liten uppföljning.



"Ja hur lever jag? Ibland undrar man ju.

Bland det första jag insåg när jag blev kristen var att jag ville ju leva ett kristet liv som, något sånär iaf stämde in på det som stod i Bibeln att de kristna levde (gjorde).

Idag så har man väl kommit ett steg på vägen. Men det verkar som det inte finns några genvägar. I grund och botten tror jag det handlar om relationen med Gud. Precis som med en vän, så måste man lägga ner tid på en relation för att den ska bli bra. Ibland kanske man är i kyrkan men man är inte öppen och ärlig inför Gud med sitt eget liv och blir inte förvandlad av honom som person då heller - och då kanske man kallar sig kristen, går i kyrkan men har svårt att leva ett kristet liv som lärljungarna med godhet och gärningar i olika slag.

Så ja, man behöver nog läsa Bibeln och inse att man behöver mer av Guds förvandling i sitt eget liv om man ska kunna representera sin Gud på ett sätt att människor Ghandi eller vem som, inte behöver säga så pga att man inte lever rätt iaf.

Oj de blev långt, men jag skriver inte så ofta i bloggar så det jämnar nog ut sig.

/m (TheSide)"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0