Olika världar knyts samman

Idag fick jag ett likadant kedje-sms från två av mina vänner. Det låter väl kanske inte så konstigt, men grejen är att de var från två helt olika kompiskretsar. Kom att tänka på hur intressant det är.

Tänk bara. För det första undrar jag vem i allsin dar det är som börjar dessa kedje-sms. Vem det än är, så måste ju någon i denna kedja vara någon som har känner båda av dessa mina kompiskretsar. Och det undrar jag verkligen vem det är för så vitt jag vet kan jag inte komma på någon möjlig person... Eller tänker jag fel här?

Båda vännerna är dessutom kristna. Det påminde mig om hur härligt det är i just den kristna kretsen. Det är verkligen så att alla känner alla! Och är det någon du inte känner kan du ge dig sjutton på att din granne känner denne.

Frågan är om det är ett bra eller dåligt tecken. Antingen är det så att vi kristna helt enkelt har en grym gemenskap! Eller så är det så att vi är alldeles för få för att det inte ska bli så här...? Vad tror ni?

Personligen älskar jag att det är så i kristna kretsar. Känner mig hemma...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0