Falskalarm!

Det här är förresten det här tragiska sms:et jag fick:

"Be för de 22 missionärsfamiljer som ska avrättas idag i Afghanistan.
Sänd vidare så vi blir många som ber."

Om ni läser mitt förra inlägg kan ni se att jag undrar vart det började. Och om ni klickar här får vi tydligen svaret. Tidningen Dagen fick tydligen också nys om saken, men tydligen verkar det vara något som inte stämmer... Enligt tidningen Dagens efterspaningar visar det sig vara ett falskalarm. Läs själva så får ni se.

Roligt att hon som falskalarmet handlar om tar det hela med en klackspark. Hon tycker det är härligt att folk ber för henne, och uppmanar oss att fortsätta. Hehe, så det kan gå. =)

Men samtidigt undrar jag hur i all världen man kan lura folk med något så tragiskt. Särskilt inom kristna kretsar. Tänker på budord åtta...

Säg mig, hur många av er gick på detta "skämt"?

Kommentarer
Postat av: the side

i did. Fick det faktiskt också av två helt olika vänskapskretsar.

2009-02-28 @ 07:40:59
Postat av: Josefine

Jag fick smset av fyra olika personer, i två olika vänskapskretsar. Hörde igår också att en kompis fått det från en vän i Göteborg, själv bor hon i Leksand. Vi pratade också om hur aktuellt det var för det kan ju spridas i flera dagar...

Jag trodde att det var sant men att "idag" redan hade varit.

2009-02-28 @ 15:43:45
URL: http://japanen.blogg.se/
Postat av: therese

jag gick på det

2009-03-01 @ 15:04:47
Postat av: Kung Clas

Jag gick på det :/. Men vem säger att bluffen startade i kristna kretsar. Egentligen borde man vara skeptiskt till alla skedjemess. Det har ju visat sig att en del har sitt ursprung i telecom bolagen så vem säger att även detta inte hade det?

2009-03-01 @ 22:56:47
URL: http://www.nogg.se/kungclas
Postat av: Craxyknas

Josefine: Ja, det är ju så det brukar vara. Din kompiskrets verkar vara stor, hehe.



Therese: Hej, Therese, kul att du skriver. =) Är du ny här?



Clas: Ja, det har du ju rätt i faktiskt. Dumt att dem utnyttjar kristna dåra... Om det nu är så.

2009-03-03 @ 18:08:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0