Kyrkovalet är viktigt

Det är något fel med Svenska kyrkan idag.

De som styr i kyrkan är dem som själva inte går i kyrkan, inte läser Bibeln och som inte kallar sig kristna. Det behövs inget geni för att inse att dem famlar i mörkret. Äktenskapet förnyas så att det nu inte bara gäller man och kvinna, trots att själva instiftaren av äktenskapet (Gud alltså) alltid är densamme och inte förändras bara för att samhället gör det. Så nu splittras den kristna brödrargemenskapen när samhället sätter griller i huvudet på oss kristna och små ynka människor vågar sig på att ställa sig i kyrkan och säga att Gud, äktenskapets instifare som sagt, välsignar något som inte alls är hans ursprungliga tanke med äktenskapet. Och vad är egentligen grejen med att Svenska kyrkan inte deltar i Jesusmanifestationen? En manifestation som hyllar precis det som det kyrka Gud grundade vill lyfta fram i fokus, Jesus, samt som främjar den kristna syskongemenskapen. Vad är det Svenska kyrkan inte vill hålla med om liksom? Med mera, med mera, med mera...

Någon som verkligen vet vad han snackar om och som kan få ner sina tankar i bloggform betydligt bättre än vad jag kan är min käre lärare och vän Daniel Astgård. Läs hans blogginlägg om kyrkovalet här, det är många visheter samlade på ett ställe det där.

Jag kommer rösta på Frimodig kyrka den 20 september, och deras valplattform finns att läsa här. Det är en röst som röstar för att alla polistiska partier inte har i kyrkan att göra. Jag vill att Jesus Kristus själv ska vara Herre över sin egen kyrka, vilket är det som Frimodig kyrka står för. De vill även att "Svenska kyrkan ska bli mer frimodig med en ökad kärlek till Bibeln, som visar sig i omsorg om och öppenhet mot alla människor, ansvarstagande för skapelsen och iver att föra allt fler till en levande relation med Jesus Kristus." Det är min drömröst. Jag tror Frimodig kyrka kan förändra det som för tillfället är fel i Svenska kyrkan, men då behöver dem din hjälp. De behöver din röst den 20 september.

Göran Skytte har gjort en fantastiskt bra intervju om Frimodig kyrka och Svenska kyrkan, finns att läsa här. För mig är Skytte en stor förebild och här lyckas han verkligen sätta huvudet på spiken så att säga. :)



Leta efter den här symbolen på valdagen den 20 september!

Kommentarer
Postat av: Anonym



hejsan!

Okej,förlåt för detta späm...Men jag vill tipsa dig om en blogg som heter http://jjuno.blogg.se

Det är inte bloggaren som skickat detta,utan en läsare..Och varför jag gör det,är för att jag älskar den bloggen.Det är en vettigaste,viktigaste & bästa bloggen jag läst.Hon skriver om självförtroende .Om en människa ska funka,så behövs självförtroende .Det är a-o i livet.

Hon skriver allt ifrån hur du blir säkrare med killar,till hur du kan stärka din kompis självförtroende .Hon kommer också ha intervjuer med några läsare,som varit mobbade eller haft anorexia..Gör som du vill,men du vet precis lika bra som jag att en sån hära blogg behövs,så det är ett vettigt beslut att besöka den.Tjejen som skriver den är värd en stjärna på blogghimmlen.



Tack för mig



( http://jjuno.blogg.se )

2009-08-22 @ 22:37:09
Postat av: minnie

Hej, gillar din blogg, ska vi följa varandra på bloglovin?

2009-08-23 @ 14:29:47
URL: http://www.minnies.se
Postat av: micael

Skrev en bloggartikel för några dagar sen som heter "Vart är svenska kyrkan på väg?": http://helapingsten.wordpress.com/2009/08/19/vart-ar-svenska-kyrkan-pa-vag/

2009-08-24 @ 17:52:45
URL: http://helapingsten.wordpress.com/
Postat av: Craxyknas

Riktigt bra skrivet, Micael! Fantastiskt bra! Amen, broder.

2009-09-01 @ 17:06:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0