En ny kurs om kristen tro: Glad You Asked

Spelar Gud någon roll? Hur var Jesus egentligen? Hur kan Gud tillåta allt lidande? Vem är människan? Leder alla religioner till Gud? Finns det en absolut sanning? Kan man lita på Bibeln? Varför är religion sådan dubbelmoral?

En ny kurs om kristen tro!

Här kan du ställa frågor, diskutera din tro eller icke-tro och komma till egna slutsatser om några av livets viktigaste frågor.
Kursmaterialet har använts över hela Europa.

På Café Utsikten, men utsikt över Stockholms takåsar, möts vi till mat, film och samtal om de stora livsfrågorna.

När: 8, 15, 22 oktober, 5, 12, 19, 26 november, 3 december, kl. 18:00-20:30.
Var: Café Utsikten, Rehnsgatan 20, högst upp, Stockholm.
Pris: 30 kr/kväll. <-- Billigt.

Mer info och anmälan: Stefan Gustavsson, [email protected], 0708-433 162.



Jag tänkte försöka dyka upp här några gånger. Det kan ju vara svårt med mitt varierande schema... Men fråga gärna på bloggen innan varje träff om jag kommer den gången så svarar jag =) Eller maila till [email protected].

Glöm dock inte att du måste anmäla dig innan! Förhoppningsvis kommer jag locka med en person hit som verkligen betyder mycket för mig. Vem? Hemligt, kom dit och se istället ^^

Kommentarer
Postat av: Josefine

Roligt, jag tänkte också gå dit några ggr. Iaf då Sara ska med så förhoppningsvis är hon inte alltför upptagen. Men om du kommer dit ökar ju chanserna för mig att komma iom att jag inte går själv. xD

2008-10-14 @ 19:54:37
URL: http://japanen.blogg.se/
Postat av: Craxyknas

Varför går du inte själv? Roligt att Sara kanske dyker upp =)

2008-10-14 @ 22:23:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0