Mitt personliga bibliotek

När vi var i Transtrand med teamarna lånade jag ut min bok "Den himmelske mannen" till Anna. Nu har hon promotat den så mycket att hon i sin tur har lånat ut den till en av sina kompisar. Och jag förstår henne verkligen, för det är något verkligt speciellt med Broder Yun... Läs den så får du veta vad som är så speciellt med honom. Det är verkligen en inspirerande bok! Och Anna sa att hon blivit ännu mer inspirerande av mina anteckningar som jag gjort i marginalen. Anteckningar som "prisa Gud" och "amen" när något varit riktigt bra. Känns kul att kunna inspirera andra kristna =) Vil du också låna just min bok får du vänta tills januari. Då träffar jag Anna igen när vi åter åke till Helsjön.

Nu har också Jonna fått låna min bok "Hur god är god nog?", av Andy Stanley. Den utvärderar teorin om att alla goda människor kommer till himlen. Se upp med den teorin. Om man läser denna inser man att den teorin inte är så genomtänkt egentligen. Och det verkar finnas ett bättre alternativ... Nu säger jag inte mer, läs den istället =) Enligt Mr. Stanley själv tar boken bara två timmar att läsa ut så Jonna lär lämna tillbaka den ganska snart igen.

Jag har också börjar läsa Göran Skyttes bok "Omvänd". Man kan väl säga att det är hans personliga vittnesbörd, om hur han kom till tro på den levande Guden, Jesus Kristus. Jag rekomenderar den starkt! Han sätt att skriva är så bra! Han skriver så kort och enkelt, men får ändå verkligen fram vad han vill säga. Jag har lovat mamma att hon ska få låna den när jag läst ut den, men sen får ni gärna också låna den, om någon vill =)

Igår blev det också tal om att Susanne skulle låna min bok "Orden som inte fanns", av Evensen Sigmund. Den handlar om en missions-familj som spenderade omkring 20 år hos ett folk som lever helt isolerat från yttre världen. Varför? För att Gud kallade dem till att översätta Nya Testamentet på deras språk, ett språk som inte ens hade ett skriftspråk från början. Det blir sannerligen ett äventyr. Jättebra bok!

Hihi, jag älskar att låna ut mina böcker och dela med mig! =D

Jag hittade också denna sida idag. Om du söker efter böcker där får du upp vad böckerna kostar på fyra olika Internet-sidor. Jättebra om man vill hitta det billigaste =) Jag använde den idag när jag beställde böcker =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0