Bokrea!!

Kan man vara lyckligare?! XD

I onsdags hittade jag två böcker; "Barnens kokbok" och "Allt du behöver veta". Rickard hittade en massa på bokrean, men tyvärr hade han inte pengar till allt ;-) Däremot hittade en bok om samurajer, som heter Samurajer.

Barnens kokbok är superb bra! Den har enkla recept (till och med hur man kokar ägg!!), ordförklaringar, frukosttips, smårätter, huvudrätter, dessärer, kockens tips, lite lyxigare versioner av gamla enkla maträtter samt nya spännande läckerheter. Hihi, älskar! ♥  

Allt du behöver veta är också en bok för sig. Ibland är den asskoj, ibland helt dum, ibland väldigt faktafylld och hela tiden väldigt underhållande ^^ Det är då alltså en bok på 500 sidor där de sammanfattar allt möjligt som kan vara bra att veta, typ världen, människan, hemmet osv. Och jag vet att titeln överdriver lite (det vet författaren också) men de har en massa referencer till böcker som tar upp ämnena på ett djupare plan om man är intresserad.

Idag var jag och Susanne på bokrean i Södertälje. Hade egentligen tänkt gå en promenad men regnet tyckte inte som vi ;-) Och då fick Susanne på samma gång lämna in sitt cv lite här och där ^^ Och vi hittade ju några fynd idag också =D Hon hittade Filmkokboken (hette den så?) samt en kokbok om jordgubbar och rabarber.

Själv hittade jag Änglar och demoner för (håll i er nu) 10 kr! Akademibokhandeln gick back, men jag gick stort i plus ;-D Visserligen är den boken full (!!!) av faktafel men jag vill verkligen läsa en actionfylld bok där det hela tiden händer saker och det är så spännande att man inte kan sluta läsa. Och 10 kr, vem kan motstå det? ;-)

Sen kan jag ju säga att jag i tisdags köpte en bok som inte hade rea. Morgondagens Gud heter den. Visst låter titeln väldigt postmodern? Grejen är att den inte är det ^^ Snarare upplyser den oss om den kunskap om Gud som vi med åren gått miste om.

Med den naiva tron att jag kommer hinna läsa lite annat än bara facklitteratur när man går Credo, ser jag glatt fram emot spännande tågläsning ^^ Om inte annat så sparar jag dem till i sommar då jag ändå kommer åka fram och tillbaka till Sthlm pga mitt sommarjobb =)

Jag är en lycklig bokmal ^^

♥ Kram på er alla ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0