Första gången...

Jag har gjort mycket och ska göra mycket för första gången på den senaste tiden. Så jag tänker blogga om det här^^

Första gången jag...

  • ... Åt jordgubbar med mjölk och flingor. Det var i morse. Det är tradition i min familj att göra det på sommaren så det kändes verkligen somrigt. =)
  • ... Ska dammsuga mitt rum i Åkeshov blir nu i veckan. Intressant, eller hur ;-)
  • ... Moppade golvet i det gemensamma köket i Åkeshov. Det var igår. Jag är veckans städnisse och då hör det till en av sysslorna^^
  • ... Var veckans städnisse kanske jag ska lägga till med tanke på den förra punkten ;-)
  • ... Jag bjöd Clas på middag i mitt nya hem i Åkeshov var i tisdags. Jättetrevligt med besök =D Även om jag gjorde bort mig några gånger... xD
  • ... Ska tvätta mina egna kläder blir nu i veckan. Vet knappt om jag vågar för tänk bara hur många saker som kan gå fel.
  • ... Såg på tv i det gemensamma vardagsrummet i Åkeshov var i veckan. Som bäst som jag satt där på mitt rum och saknade att knappt ha någon media till hands nu när jag har flyttat kom jag på att det ju faktiskt finns en tv (om än kanske inte en så modern tv och kanske inte i världens mysigaste rum) som jag väl ändå ska utnyttja ibland. Så jag satte mig lagom som de hade börjat sända ett Sex and the city - maraton vilket passade mig utmärkt =D
  • ... Lever utan diskmaskin så numera måste jag diska allt själv för hand. Fast det är inte så jobbigt som det låter ;-)

Och nu kom jag inte på så mycket första gången - grejer längre ^^

Det kändes faktiskt riktigt skönt att komma hem till Södertälje igår. Känns som att jag inte varit här på länge, och det var ju faktiskt en vecka sedan. Det var mysigt att sitta vid matbordet med mamma och pappa och verkligen prata med dem. Jag märker nu hur mycket mer man pratar med varandra när man ringer och hälsar på varandra. Det känns verkligen bra! =D Det var skönt att se mina kära föräldrar igen. ♥

Vad luften är frisk på morgonen! Var ute kl. 05 i morse och tog en promenad. Så härligt underbart =D Sen kom tröttheten och jag var tvungen att gå och lägga mig och sova till två. Varför så länge? Jo... Grejen var att jag aldrig somnade i natt, hehe... ;-) Sov för mycket igår antar jag.


Kommentarer
Postat av: Kung Clas

Besöket hos dig var sannerligen trevligt :) Så nu så får jag bjuda dig på middag här i Kista ngn gång snart :)

2008-06-22 @ 13:19:43
URL: http://www.nogg.se/kungclas
Postat av: Craxyknas

Åh, det ser jag fram emot! =D

2008-06-24 @ 21:59:30
URL: http://craxyknas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0